Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmerna laddas inte upp längre?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 13:22

Tjena, jag fick min 60gb förra veckan och är helnöjd. Laddade genast upp 2.500 låtar och fyra filmer vilka verkar funka perfekt, och då har jag bara använt drygt 18 gb.
Nu tänkte jag fortsätta ladda upp filmer men den verkar inte ta emot dem? Jag gör precis som vanligt att jag markerar filmen och "drar" den till iPod-menyn i iTunes, som då blir ljusblå, blinkar till en gång, men sen händer inget mer. Testade att ladda upp en mp3:a vilket gick bra utan problem, men med filmer funkar det inte, har testat med två olika dessutom.
Nån som känner igen detta eller har förslag på vad jag kan göra?

  • Medlem
  • 2006-01-03 13:27
Ursprungligen av JLJ27:

Tjena, jag fick min 60gb förra veckan och är helnöjd. Laddade genast upp 2.500 låtar och fyra filmer vilka verkar funka perfekt, och då har jag bara använt drygt 18 gb.
Nu tänkte jag fortsätta ladda upp filmer men den verkar inte ta emot dem? Jag gör precis som vanligt att jag markerar filmen och "drar" den till iPod-menyn i iTunes, som då blir ljusblå, blinkar till en gång, men sen händer inget mer. Testade att ladda upp en mp3:a vilket gick bra utan problem, men med filmer funkar det inte, har testat med två olika dessutom.
Nån som känner igen detta eller har förslag på vad jag kan göra?

Det låter som om filmen är i fel format. har försökt lägga in filmer i itunes (med format som inte stöds av iTunes) och då har det blivit likadant.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 13:32

Eftersom jag gjort alla filmer, även de som funkar, på samma sätt (i mp4-format) så låter det underligt att de fyra första funkar men de två efter inte gör det. Tror inte det är problemet men tack ändå.

du kanske har för långt filnamn, prova med att ta bort några tecken

Jag har samma problem vet heller inte vad som är fel. En tanke som slagit mig är att filmerna kanske är för stora eftersom mina tidigare filmer som funkade inte var lika stora som dem som inte funkar. Hur stora var dina filmerna som inte funkade? Mina låg på ca 2,86 GB.

jag har samma problem......vissa fungerar och vissa fungerar inte...helt utan logik, då de är konverterade och encodade på samma sätt........någon som vet vad som händer dessa är i .mp4

Ni kanske inte ska dra in filmen utan gå in på arkiv, sen klicka på lägg till fil i biblioteket....?

hur ändrar man format på en film?

  • Medlem
  • 2006-01-22 19:24

Har precis samma problem med min 60 GB iPod Video. Går ej att "synka" mp4 filer som jag kodat med ffmpeg. Gick hur bra som helst innan jag uppdaterade till nya iTunes & ipod update. Har dock lyckat kopiera in en video via terminalen (ersatte en befintlig film som gick bra att synka), och den går fint att spela upp. Så problemet verkar vara att iTunes inte godkänner inkopiering av vissa mp4 filer....
Någon son kan verifiera med den äldre version av iTunes?

Ursprungligen av lilla_b:

hur ändrar man format på en film?

SÖK på videora

Har liknande problem.

Jag prenumererar på en videocast, samt har satt den att uppdatera min iPod automatisk (har poden på att bli hanterad manuellt annars). Det laddas ner nya avsnitt, men när det ommer till överföringen från dator till iPod så skriker den till med nåt åt hållet: "Vissa av videorna kopierades inte till din iPod eftersom de inte kan spelas upp på denna iPod".

Okej tänkte jag. Då är det något kefft filformat helt sonika. Men när jag spanar in filerna i dess mapp så är det *.mp4 filer. Samma typ av filer som brukar funka finnemang annars! Har flera andra videcast som jag prenumerer på som har detta filformat å funkar strålande.

Är det någon som har några tips på vad detta kan betyda? Kan man göra nåt åt det? Elle rmåste man konvertera om det? Verkar skumt i såfall att nån som lagt ut en videocast med en herrans massa avsnitt har konverterat ALLA helt galet. Hmm...

1
Bevaka tråden