Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länk till film om Linux i nanon

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Linux

Så vad tycker ni? Skulle ni våga installera Linux på eran iPod nano?:confused:

Jag skulle i alla fall aldrig gjort det. Helt dumt och onödigt. Det är ju mycket smartare att köpa en iPod video då man redan har tillgång till video och som inte förstör hela iPoden (om man nu installerar Linux på nanon).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-04 22:58

Om man installerar och något går fel, så är det väl bara att återställa firmwiren på spelaren?

Jag har haft linux på min nano. Bökigt att installera men väl där är det väl värt besväret. Sedan började den dock hoppa och hacka på låtar så jag återställde den och har numera en perfekt fungerande nano i originalskick.

Men seriöst, vem vill se film på en skärm som är typ 4x3 cm stor?

Inte jag iaf... då köper man ju hellre en iPod video som sagt - det är mitt förslag.

Ursprungligen av Rossoneri:

Men seriöst, vem vill se film på en skärm som är typ 4x3 cm stor?

Inte jag iaf... då köper man ju hellre en iPod video som sagt - det är mitt förslag.

Ja, lätt!

Försökte mig på Linux-installation en gång, men det gick åt h-vete. En på forumet här hjälpte mig att ordna i några slags partioner så den blev "normal" igen.

Nej, köp en bärbar DVD, eller en iPod Video.

Jag tycker iaf det är coolt med video på nanon. Man imponerar på många när man visar att man har porrfilm på sin nano... Också kan man ha den till korta småklipp som man vill visa för polarna. Då och då hittar man ju humoristiska klipp på nätet.

  • Medlem
  • 2006-02-03 23:32

kan man se expressen:s och svt:s nyhetsklipp på nano?
måste man göra någon konvertering av filen innan man laddar ner den till nanon?

Ursprungligen av najs:

kan man se expressen:s och svt:s nyhetsklipp på nano?
måste man göra någon konvertering av filen innan man laddar ner den till nanon?

Nix går ej utan Linux lr nått liknande.

1
Bevaka tråden