Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två hem, två iTunes=problem?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjaba, köpte precis en iPod video 30GB

Då jag har skilda föräldrar vill jag kunna lite snabbt och enkelt slänga in musik när jag är hos den ena eller den andra. T ex har jag mycket kvar hemma hos pappa som jag vill kunna lägga in utan att det jag fyllt på här hos mamma ska försvinna.

Vad jag förstår så uppdateras iPoden med de låtar som ligger i Biblioteket alternativt de man ahr markerat elelr i spelningslistorna. Men om jag vill föra över några album jag har hos min pappa och uppdaterar iPoden där kommer ju resten att försvinna?:confused:

Hur ska man gå tillväga för att slippa detta. Det tog mig en bra stund att lägga in allting jag redan har, och jag vill sannerligen inte göra om llting en gång till.

Tack

/olof

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-05 15:24

Stäng av autosynkningen på iPoden. Det gör du i iTunes (med iPoden inkopplad), under inställningar för iPoden. Du ska välja 'Hantera spår och spellistor manuellt', sedan kan du använda dra-och-släpp för att föra över musik till din iPod.

aha, perfa. Tack för det snabba svaret

1
Bevaka tråden