Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla bra program till poden.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle villja veta vad det fins för bra program till g5an.

Så det är bara skriva upp vad programen gör och va du själv tycker om programet.:rolleyes:

MVH // burt0n

Videora - konverterar filmer till ipodformat. Fungerar bra, dock inte särskilt snabbt. Vet inte om det finns snabbare.
Yamipod - ett alternativ till iTunes
Anapod - ett alternativ till iTunes, som kostar.
Det finns info om både yamipod och anapod i testlabbet.
Dessa program är dock inte specifika för G5.
MVH // Simon K

iArt - letar automatiskt upp skivomslag, fungerar superb

Ursprungligen av Eindpeng:

iArt - letar automatiskt upp skivomslag, fungerar superb

Om jag förstår det rätt så kostar detta programet pengar, kanske inte så mycket men ändå. Satt själv i förra veckan och fixade skivomslagen själv, totalt 3000 filer - tog kanske en timme eller liknande, det är väl inte direkt något extra arbete...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-05 20:05

iSquint: Konverterar random video. Snabbt och mycket smidigt.

iTunes - såklart, bästa och billigaste musikhanteringsprogrammet (för det kan ju inte bli billigare än gratis) för din iPod.

PearLyrics - (Widget) hämtar hem texten till den låt du spelar. Tar ca 1 sekund per låt. Mycket bra!

iPodRip - Lätt program för att ta musik från iPod till datorn, även bra till enkel säkerhetskopiering av alla låtar.

CocoaJT - Hämta hem strömmade filmer från internet till wma -> iPod. (musikvideor)

Handbrake - Bästa DVD->iPod programmet.

MoviePod - Bästa Film->iPod programmet. Däremot vill den inte konvertera widescreen till bra format, blir utdraget i höjdled. Kanske för att filmer sänds i "letterbox" eller något sådant?

Alla mina program är gratis (förutom MoviePod som funkar lika bra för det!)

@Molnies: Hur gjorde du när du fixade 3k låtar på en timme? Berätta, vill lära mig göra det så snabbt!

Äsch, iArt kostar inte så mycket, under 200 kronor..

Ursprungligen av Eindpeng:

@Molnies: Hur gjorde du när du fixade 3k låtar på en timme? Berätta, vill lära mig göra det så snabbt!

En albumbild är ju till ett album, vilket brukar innehålla från 10-30låtar, så 30 låtar kan man fixa på en halv minut. Och om man t.ex. har 300 låtar från en och samma artist, låtar som inte har något album, fixar man ju in en bild på 300 bilder på 30 sek.

De är de enda lösningar jag kan komma fram till.

Jag tycker det är väldigt roligt att lägga in bilder till mina låtar, det är kul att leta runt på internet efter bra bilder

Jag har 3000 låtar och 330 albumbilder totalt. Bara att gå in på Google, skriv in albumnamnet dra bilden till en mapp och sen bara över till iTunes. Gick väldigt mycket fortare än jag trott. Visst, ny letade jag inte direkt efter den mest höguplösta bilden, men dem flesta är runt 250x250 som minst. Jag tycker också det är kul att leta efter albumbilder eller organisera min musik etc

Ursprungligen av Molnies:

Jag har 3000 låtar och 330 albumbilder totalt. Bara att gå in på Google, skriv in albumnamnet dra bilden till en mapp och sen bara över till iTunes. Gick väldigt mycket fortare än jag trott. Visst, ny letade jag inte direkt efter den mest höguplösta bilden, men dem flesta är runt 250x250 som minst. Jag tycker också det är kul att leta efter albumbilder eller organisera min musik etc

Precis så gör jag också, och jag tycket också det är kul att organisera och fixa bilder till min musik!

Ursprungligen av Eindpeng:

@Molnies: Hur gjorde du när du fixade 3k låtar på en timme? Berätta, vill lära mig göra det så snabbt!

Äsch, iArt kostar inte så mycket, under 200 kronor..

Det kostar faktiskt under 100 närmare bestämt 76 eller $ 10.

PodPlus: Gör så att du kan synka rss, mail etc.

ps. angående att det kostar pengar, det är ju de man har Bit-Torrent till!

Vet någon ett program som iart till mac?

Tips på PC-program som jag använder:

ImToo iPod movie Converter - Konverterar all video som jag slängt på den hittills, divx mm, snabbt jämfört med andra konverteringsprogram som tex videora.
PQ DVD to iPod - DVD ripp, snabbt och bra

mitt tips är att undvika Videora. Jag använde det och tyckte först att det verkade bra, men ljud och bild synkar sämre och sämre ju längre in i filmklippet man kommer.

  • Medlem
  • 2006-01-14 18:28

iPod Wizard är ett ganska roligt program som jag använt till min iPod mini (fungerar för alla ipods).
Det är ett program som låter dig ändra på bilder och text i ipoden. t.ex. byta ut "do not disconnect" bilden eller själva texten.

Xilisofts ipod video converter är slående lik ImToo iPod movie Converter, skumt.

Jag använde först Xilisoft och det fungerade utmärkt. Märkte dock att i vissa filmer synkade ljud/bild utmärkt och i vissa inte. Den enda förklaringen var att i "gamla" filmer och dålig kvalitè så synkar ljud/bild inte. Oftast. Detta gäller nog bara 0-10 min klipp ("gamla" filmer och dålig kvalitè). I Videora stöter jag aldrig på problem

Hmm..
Jag har inte heller stött på problem i videora än så länge.. och jag har konverterat några riktiga lång filmer så...

kool ;D

1
Bevaka tråden