Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden laddar ur sig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 17:06

Hejsan!
Jag har en iPod video 60gb...mitt problem är att den ibland laddar ur sig över en natt.
Jag använder den på kvällen och sen när jag ska använda den på morgonen efter så är batteriet slut fasten det nästan var fullt kvällen innan.

Är det någon annan som haft/har samma problem? Något förslag på vad som kan vara fel eller tycker ni att det bara att skicka in den så att apple tittar på den? I så fall, hur lång tid tar det att få tillbaks den?

//Andreas

Du skulle kunna ringa teknisk support på apple (0771 199 519) och höra med dem. De är väldigt trevliga och hjälper gärna till. Om du skickar in den tar det maximalt åtta till tio arbetsdagar att få tillbaka en lagad eller ny. Om de anser att det inte är nåt fel på din så får du tillbaka den snabbare.

• Oregistrerad
  • 2006-01-07 17:20

Okej, tack så mycket. Då skall jag ringa dem.

• Oregistrerad
  • 2006-01-08 03:15

Har pratat med supporten nu och dom rådde mig att göra en återställning till fabriksinställnignar med iPod updater för att se om det möjligtvis var något med mjukvaran som "hängt" sig.

Nu har jag en fråga till. Hur länge bör ett iPod Video 60gb batteri hålla i viloläge? Och vad innebär egentligen viloläget? Alltså vad händer med ipoden då för om jag förstått det rätt så är det inte som en "on/off-knapp"?

• Medlem
  • 2006-01-08 12:41

Jag är inte hundra på detta men jag tror att om iPoden får ligga i viloläget i nån dag så stänger den av sig helt. (det är så med min mini i alla fall) Viloläget gör att du snabbt kan starta upp iPoden och slippa vänta på att den ska starta upp firmware, annars hade man behövt vänta lika lång tid som det tar att starta om ipoden (när äpplet kommer upp) När iPoden är i viloläget så kommer den ju också ihåg var i spellistan du befann dig sist du lyssnade på musik, så man slipper höra samma låtar en gång till.

1
Bevaka tråden