Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Video 30GB

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-06 22:14

Tjena!
Jag har ett litet problem.. ja fattar inte hur man lägger in filmer i ipoden.. ja har skaffat Xilisoft Video Converter.. och fått de o funka... o så har ja läst någonstans att de ska va .mp4* format... så ja har gjort om en liten film till de.. så långt har ja kommit.. men hur lägger ja över den i ipoden? Tack på förhand:)

Du lägger först över den i Itunes och sen till iPoden från iTunes.

  • Medlem
  • 2006-01-06 22:30

okey... tack så mycket för hjälpen... lätt o göra när man väl vet om de... ja trodde de va nåt annat program till video.. men aja.. tack igen.. o ha de bra

Det var så lite:D ha det bra du också!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 11:30

Ljudbegränsningen.......

Surfade runt här lite å hittade programmet GoPod som plockar bort ljudspärren så man kan dunka på ordentligt.......fast.....när jag testade så tyckte jag att det lät skit.......vred på mer å mer å så spräckte jag lurarna.....rasslar som fan nu.....
Men det blev ett jäkla dunk med koss lurarna.....kanon.
Vill bara varna lite.....

Jag har plockat väck volymspärren på min ipod också och mina originallurar klara av det hur bra som helst. Kör dock med Koss KSC75 "nuförtiden"

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 18:26
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag har plockat väck volymspärren på min ipod också och mina originallurar klara av det hur bra som helst. Kör dock med Koss KSC75 "nuförtiden"

öhh....spela Canto do mar med molto folk på full volym så ser du själv......finns på Italo Fresh hits 2005...original lurarna pallar inte....jag lovar......

Verkar som att man behöver spela in lurarna ett tag först.

Asså de e kanske en dumm fråga.. Gäller garantin på iPoden fast man har goPod?

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Asså de e kanske en dumm fråga.. Gäller garantin på iPoden fast man har goPod?

Nej det gör den inte. Men vad jag har forstått så är det å andra sidan inga problem att ta bort goPod utan att de lämnar några spår

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-08 13:10
Ursprungligen av ekko90:

Nej det gör den inte. Men vad jag har forstått så är det å andra sidan inga problem att ta bort goPod utan att de lämnar några spår

Men kanske inte lika lätt om iPoden har gått sönder...

Det går ju att återställa den till helt normal och så vit jag vet lämnar gopod inga synliga spår efter sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-07 20:17

Man måste som sagt "spela in lurarna" genom att höja lite försiktigt nån dag i taget tills de vant sig vid hög volym

iPoden går inte sönder av att förstärka mer. Det enda som händr är att den slukar batteri. Det som däremot kan gå sönder är lurarna.

Ursprungligen av Eindpeng:

iPoden går inte sönder av att förstärka mer. Det enda som händr är att den slukar batteri. Det som däremot kan gå sönder är lurarna.

Den kan väl gå sönder av annan anledning när man råkar ha goPod igång?

öööö jag e lessen men jag fattar inte vitsen med att öppna spärren till högre ljud om man ska ha
lurar, därimot om man skulle koppla den till föstärkare..

en bra grej fattar jag med öppna spärren, det skulle vara om hörlurarna skulle vara för stora så den inte får så mycket kraft. annars tycker jag det blir lite mycket brus i bakrunden när spären e öppen...

Ursprungligen av blackie:

öööö jag e lessen men jag fattar inte vitsen med att öppna spärren till högre ljud om man ska ha
lurar, därimot om man skulle koppla den till föstärkare..

en bra grej fattar jag med öppna spärren, det skulle vara om hörlurarna skulle vara för stora så den inte får så mycket kraft. annars tycker jag det blir lite mycket brus i bakrunden när spären e öppen...

DU vet inte vad en förstärkare är right? Grejen med förstärkare n är ju som nament antyder att förstärka ljudet, då är det ju onödigt att göra det dubbelt.

Hjälp

Tjenare

Min kompis har lite problem med att få in videos på sin ipod video 30 gig är det nån som kan hjälpa mig att säga till han hur man gör så skulle det vara skycht:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 11:16

sök eller läs tråden

1
Bevaka tråden