Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig symbol på ipoden

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-08 19:48

Hej, på min Ipod visas en konstig symbol som jag aldrig sett förut. Den är i vänstra hörnet, ser ut som 2st bakåtvända pilar. Exakt likadan som i t.ex Itunes play/stop knappen till vänster. Sen har det blivit nå mysko, dock inte första gången. Då man trycker på "movies" så hittar man också alla låtar där, sjukt jobbigt. Sen har undrar jag också vilket program jag kan andvända min mac till att konverta filmer?

JGG

Ursprungligen av JGG:

Hej, på min Ipod visas en konstig symbol som jag aldrig sett förut. Den är i vänstra hörnet, ser ut som 2st bakåtvända pilar. Exakt likadan som i t.ex Itunes play/stop knappen till vänster. Sen har det blivit nå mysko, dock inte första gången. Då man trycker på "movies" så hittar man också alla låtar där, sjukt jobbigt. Sen har undrar jag också vilket program jag kan andvända min mac till att konverta filmer?

JGG

testat softreset? (håll nere menu + mittenknappen tills loggan kommer fram)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:19

"Sen har undrar jag också vilket program jag kan andvända min mac till att konverta filmer?"

Finns ett antal program tydligen för både Mac & PC men jag är mycket nöjd med gratis programmet "Handbrake " som konverterar filer så att man kan spela upp de på en iPod video.
http://handbrake.m0k.org/

Läs vidare på IPod video forumet det finns även FAQ och diskussioner.

1
Bevaka tråden