Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej! Jag har haft min nano i snart en vecka. Den funkar perfekt utan att batteriet verkar vara lite krånligt jag har inte kört slut det än, men efter kanske 1 timmas lyssnade så har det kanske försvunnit 2 pluppar i batterimätaren. Är detta något som ni också märkt eller har jag fått ett kasst batteri?
Hej! Jag har haft min nano i snart en vecka. Den funkar perfekt utan att batteriet verkar vara lite krånligt jag har inte kört slut det än, men efter kanske 1 timmas lyssnade så har det kanske försvunnit 2 pluppar i batterimätaren. Är detta något som ni också märkt eller har jag fått ett kasst batteri?
Jag tror helt enkelt att det är så att mätaren inte riktigt visar det rätta värdena. Jag har också märkt att så fort displyen slocknar så får batterimätaren en ny "plupp"
Okej får testa att köra slut på batteriet och kolla hur länge det räcker. Typ låta den spela över natten och e den fortfarande på när jag vaknar så är ju batteriet inte kasst.
För mig (har/hade en G5 får en ny på garanti) tog det några laddningar innan jag kunde utnyttja batteriets fulla kapacitet. Vet inte om det gäller för alla, men jag har för mig att jag har läst om det nånstans.
Batterimätaren uppe i högra hörnet ger, enligt Apple, ingen verklighetsuppfattning. De medger, på internet, att mätaren är kass och att man typ aldrig behöver titta på den för att få en uppfattning om hur mycket batteri som är kvar.
Batterimätaren uppe i högra hörnet ger, enligt Apple, ingen verklighetsuppfattning. De medger, på internet, att mätaren är kass och att man typ aldrig behöver titta på den för att få en uppfattning om hur mycket batteri som är kvar.
Vad ska man ha som batterimätare? Kasst att inte den funnkar..
Precis, jag har spelat över en timme efter att jag inte hade något kvar i batterimätaren. (vet inte hur länge jag skulle kunnat spela den för jag lyssnade inte mer än så)
Att den inte kan visa korrekt batteritid beror antagligen på den typ av batteri som sitter i iPods, det kan vara en ganska komplicerad affär att precist läsa av hur mycket som finns kvar i ett batteri. Man får väl skaffa sig en känsla om vad ens egna iPod klarar på ett ungefär.