Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser detta galet ut eller? (iTunes relaterat)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har en iPod Video och använder iTunes. Kan detta stämma att alla filmer jag drar över hamnar under Musikvideo? Tycker det fattas rätt mkt grejer.

Har jag fel eller borde det synas en bättre mapp-struktur under min iPod än bara dom där jäkla låt-playlistorna?

PS. Jag har satt allt på manuellt, dvs inga automatiska synkroniseringar. Om det spelar nån roll här. Tycker det blir bara fel när jag satt allt på automatiskt, då den skriver över och tar bort automatiskt. Känner att jag har bättre kontroll när jag har manuell uppdatering.

• Medlem
  • 2006-01-09 04:24

Så där ska det se ut, endast spellistor och Podcast visas så där. Resten hittar du till höger i det sora fältet med massa musik =).

p.s. Det är lätt att hitta det du söker med iTunes sökfunktion så mappstrukturer behövs egentligen inte d.s.

Jaha...då måste jag säga att d inte är nåt vidare. Tycker det borde visas mappstruktur med artister, filmer, etc där. I det stora fönstret så syns ju all innehåll utan nån speciell ordning (än den man själv väljer då). Som en stor mapp med mp3 och filmer blandat.

Anapod har bättre ordning men ändå inte helt ok. Som jag sa innan att filmer man drar över hamnar under Musikvideo istället för Film av nån anledning, samt att jag inte kan ändra på det...Det är inte hela världen men ändå småstörigt att jag inte har full kontroll över var saker ska ligga.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-09 18:40
Ursprungligen av Cantstandya:

Jaha...då måste jag säga att d inte är nåt vidare. Tycker det borde visas mappstruktur med artister, filmer, etc där. I det stora fönstret så syns ju all innehåll utan nån speciell ordning (än den man själv väljer då). Som en stor mapp med mp3 och filmer blandat.

Du kan ju ta fram Bläddra-fältet och där få en snabb överblick över artister, album och genrer.

• Medlem
  • 2006-01-09 20:50
Ursprungligen av Cantstandya:

filmer man drar över hamnar under Musikvideo istället för Film av nån anledning, samt att jag inte kan ändra på det

Kan du inte bara högerklicka på filmen och ta Visa info->Alternativ->Videotyp->Film ?

Japp jag hittade det senare. Bara frustrerande ibland...apple har inte kommit lika långt med användarvänlighet som MS.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-09 22:54

Oj... det trodde jag aldrig att jag skulle få höra eller läsa! Inte att nån menade det på allvar iaf!

Allvar?? Nä jag skojade ju så klart....duuhh...

1
Bevaka tråden