Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod batterierna kassa?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Är ny på detta forum och skulle vara tacksam för lite hjälp!
Det är så att jag fick min iPod i torsdags. Jag följde instruktionerna vid första laddningen och allt var bra. Sen upptäckte jag att det fanns spel på iPoden, och spelade en stund. Batteriet laddades ur efter ca en halvtimmes spel, kanske 40-45 minuter. Jag förstår att det kanske inte räcker lika länge som när man bara lyssnar på musik, men ska det verkligen ta slut så fort?
Tacksam för svar
Förresten, det är den sensta modellen, med 30 GB!

När iPod batteriet är nytt är det oanvänt. Men efter några laddningar och urladdningar kommer batteriet vara bra och klara dom 14 timmarna som apple har utlovat.
Du kan söka på forumet för att få reda mer om det..

  • Medlem
  • 2006-01-09 14:42
Ursprungligen av Ollesallagetter:

När iPod batteriet är nytt är det oanvänt. Men efter några laddningar och urladdningar kommer batteriet vara bra och klara dom 14 timmarna som apple har utlovat.
Du kan söka på forumet för att få reda mer om det..

Gäller det om man tittar på film också ? :S

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 15:52
Ursprungligen av Rizz:

Gäller det om man tittar på film också ? :S

bara 2h med film:)

Ok, tack! Jag blev lite orolig. Får ladda och ladda ur den några gånger och se ifall det blir bättre. Tack för hjälpen!

Du behöver inte oroa dig. Det är helt normalt. Det är många som frågar om just detta.

Antar att du har på belysningen hela tiden.. Då drar den ju mycket mer. Spelade själv igår och den sjönk snabbt som tusan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 10:51

man ska undvika att ladda ur batteriet helt.

Ursprungligen av m1kke:

man ska undvika att ladda ur batteriet helt.

Det där har jag läst på många ställen..

Varför är det så?!

Vad jag har lärt mig är att innan man laddar på batteriet igen i mobiler,mp3,ipod osv. så ska man först ladda ur det helt!

Eller är det helt enkelt annorlnda batterier i ipod än i mobiler?

Ursprungligen av patrikbrann:

Det där har jag läst på många ställen..

Varför är det så?!

Vad jag har lärt mig är att innan man laddar på batteriet igen i mobiler,mp3,ipod osv. så ska man först ladda ur det helt!

Eller är det helt enkelt annorlnda batterier i ipod än i mobiler?

Det beror på att det är olika typer av batterier. Just Lithium-jon batteriererna som finns i iPoden mår dåligt av att laddas ur helt. Däremot mår de inte dåligt av att laddas upp även om man inte laddat ur batteriet mycket som andra batterityper mår dåligt av. http://www.batteryuniversity.com/ där kan du läsa mer.

hmm, bra sida, hittade dock inget om "Li-Polymer" som jag nu såg att jag hade i mobilen.
Antar att det är en sorts av dom som ska laddas ur HELT o sen laddas upp

1
Bevaka tråden