Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt Nano fodral

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag undrar om vad ni tycker om mitt nano fodral jag tycker så där här är den:http://www.tunewear.com/english/product/icewear_nano/index.html
Jag undrar om ni vet ett fodral som skyddar nano på skärmen och klickhjulet ,fram och baksida och så ska man kunna stoppa i den i en dockstation utan att ta av skyddet som inte kostar över 200 helst under 100.

Tycker det luktar lite **Tråd låst** här...

"Jag undrar om vad ni tycker om mitt nano fodral jag tycker så där här är den"

Jag fattar inte ...
Jag trodde att det var ett hemmagjort fodral

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-04 14:03

Han menar väl att han tycker att det är sådär och inte så där och han undrar vad vi tycker;)

Jag undrar vad ni tycker om svensk kunskaperna hos dagen ung dom jag tycker så där här är et exempel på svenska som inte är så jätte bra men inte så dålig.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag undrar vad ni tycker om svensk kunskaperna hos dagen ung dom jag tycker så där här är et exempel på svenska som inte är så jätte bra men inte så dålig.

Din svenska, i alla fall i skrift, är INTE bra. Och ja, jag tycker det är skrämmande hur dåligt tonåringar skriver idag. Precis som det är skrämmande att man inte kan fatta egna beslut. Att kolla vad andra tyckt om en sak, rent funktionellt och med tanke på pris är ju en sak men varför spelar det så stor roll om andra tycker att det är snyggt eller inte? Jag köper saker för att jag tycker om dem, utan att bry mig om andras åsikt. Men så är det ju också ett tag sedan jag lämnade tonåren....

Ursprungligen av Pollymia:

Din svenska, i alla fal li skrift, är INTE bra...

Haha.. Alltså, han var ironisk

vad tycker ni om fodralet? tycker ni att jag ska ha det eller skaffa ett annat?.

Varför ska det alltid frågas vad andra tycker om vad man ska köpa? "Ska jag köpa G5 eller nano?" "ska den vara svart eller vit" "vilka hörlurar vill ni att jag ska ha?" "är det här fodralet snyggt?". Snälla människor - ta lite egna initiativ!

ja men det kan vara så att det finns folk som inte är så bra på att ta beslut:P

Ursprungligen av Alleman:

ja men det kan vara så att det finns folk som inte är så bra på att ta beslut:P

Visst kan de vara så, men du blir kanske inte så mycket klokare när X antal personer ger dig sina smak och tycken och det ena och det andra - det är ju vad Dom tycker, du kanske tycker ngt helt annorlunda.

Så ta dig en funderare ang. de här fodralet.
Har du råd med det? Tycker DU att det är snyggt? Klarar du dig utan?
Har Du några alternativ att välja mellan?
Det är ju trots allt på din nano den ska sitta, right?

Och nu ska jag svara på det du undrar - Det är ett fult fodral och NEJ, tycker inte du ska skaffa det när du har flera snyggare att välja mellan - MEN det är ju bara vad jag tycker. Kanske den passar dina behov bättre, vad vet jag?

Jo, jag förstod det men det var ett skrämmande bra exempel på "fjortis-skrift".....

Tackar tackar Men jag får nog ge lite kredit till trådskaparen, hans första mening gav mig inspirationen...

Till Alleman så skulle jag, om jag var som du, nog byta ut det där skyddet om det varken täcker klickhjul eller skärm. Får man kanske rekommendera invisibleshield som täcker hela ipoden och som man kan använda med dockningsstation.

ok tack så mkt sebbe mitt fodral täcker klickhjulet man fick en plastbit kan säga till skärmen.
Jag har funderat på invisibleshield mkt men det verkar jobbigt att få på den jag läste i en tråd att det var en som fick repor när han skulle sätta på invisibleshield på sin ipod jag är rädd för det ska hända samma sak för mej men jag vill veta mer om invisibleshield tack så mkt. Ha en bra fortsätting på det nya året.

Äsch han kan säkert snacka ordentigt om han anstränger sig.

Ursprungligen av Alleman:

ok tack så mkt sebbe mitt fodral täcker klickhjulet man fick en plastbit kan säga till skärmen.
Jag har funderat på invisibleshield mkt men det verkar jobbigt att få på den jag läste i en tråd att det var en som fick repor när han skulle sätta på invisibleshield på sin ipod jag är rädd för det ska hända samma sak för mej men jag vill veta mer om invisibleshield tack så mkt. Ha en bra fortsätting på det nya året.

Det finns hur mycket info som helst om IS. Det finns bl.a. en recension i Testlabbet på ipod.se. Om man är försiktig när man applicerar den tror jag inte det ska vara någon fara med repor men jag är inte säker. Det mesta man hör om IS är emellertid övervägande positivt.

Ursprungligen av Alleman:

ok tack så mkt sebbe mitt fodral täcker klickhjulet man fick en plastbit kan säga till skärmen.
Jag har funderat på invisibleshield mkt men det verkar jobbigt att få på den jag läste i en tråd att det var en som fick repor när han skulle sätta på invisibleshield på sin ipod jag är rädd för det ska hända samma sak för mej men jag vill veta mer om invisibleshield tack så mkt. Ha en bra fortsätting på det nya året.

Jag tyckte inte invisibleshield var svår o sätta på, vara bara dra på den rakt o fint och ta en hårförn och spruta på med högsta värme i ca 20sek så sat den fint... Tar man intee hårförn så synd inte displayen lika bra, lyckas man inte få på den bra första gången så finns det ju 3 invisible shield kvar på kartan man får

Snälla försök i alla fall skriva ordentligt... Jag kan ha överseende med att man inte kan eller att man ibland stavar fel, men ditt, och många andra unga forumbesökares språk är fullständigt uruselt. Jag brukade ha Aftonbladet och Expressen som måttstock på urusel svenska men numera är det nog 90-talisterna som regerar.

Vad har hänt med att man får gå om trean tills man stavar som folk? För åttiotalisterna och föregående generationer var ju det en realitet....

Är alla bara lata? Tror ni att man får hjälp snabbare om ingen förstår vad man menar? Tror ni att folk tar er på allvar?

Förlåt alla andra för mitt lilla utbrott... men jag börjar tröttna...

alltså jag försöker förklara så gott jag kan men jag kan inte hjälpa att alla inte förstår det bara för ni har gått mer i skolan och är äldre än mej och många jag har inte levt lika länge som du så jag är trött på såna komentarer jag gör så gott jag kan.

Alltså: Det handlar som sagt inte om att du inte KAN, det handlar om att du fullständigt struntar i att använda punkter och kommatecken. Sjävklart kan du använda dem, det är ju bara att tänka på när man börjar på ett nytt tema och avbryta där. För övrigt är du enligt din profil fjorton år gammal, så det där med att inte ha gått länge i skola fungerar inte. Du stavar ju riktigt bra så det känns mest som lathet inte okunskap.

Om det skulle vara så att du inte kan ber jag såklart om ursäkt; min avsikt var inte att sparka på någon som ligger. Mitt mål är snarare att få folk att anstränga sig en aning.

ok tack så mkt art is quite useless jag ska tänka på det tack så mkt jag förlåter dej, Ha en rikigt god fortsätting på det nya året! art is quite useless ha det bra.

Ursprungligen av Alleman:

ok tack så mkt art is quite useless jag ska tänka på det tack så mkt jag förlåter dej, Ha en rikigt god fortsätting på det nya året! art is quite useless ha det bra.

Grymt

MM:D

  • Medlem
  • 2006-01-09 16:41

Respekt åt Alleman. Han kan uttrycka sig bra trotts knappt märkbara brister i svensk språklära. Herr "art is quite useless" borde bli svenskalärare och min ipod naon fick repor trotts ömsesidig applikation av zcover ice clear (Fast jag tycker att i alla fall skyddet i alla fall är bra i alla fall ändå).
Det sista jag skrev inom parantesen är inte dålig svenska, det är ett test på om ni kan uppfatta vad det står i meningen trotts strategiskt utplacerade tecken på senilitet.

Det här är inte platsen för att ta upp striden mot språkbruk; som kanske är ett socialt problem i dagens skolor. Det här är typ platsen för att liksom hjälpa folk med problem med ipod naon, liksom.

Moderatorn får en tia av mig om han låser tråden efter denna inlägg.

Tack så mkt jopes:D Kan jag få din msn du äger ju jag tror att jag ska iaf skaffa agent 18 efter jag har skaffat wow eller om jag kommer skaffa det i huvud taget.

Köp ett Nano fodral på Kjell.com och sök på Nano kostar 59 kr ett likadant som den länken som gavs högst upp..... 59 kr e gratis....!!

jag nöjder mej någ med mitt fodral men jag har hört mkt om displex tror att det hettde som man kan köpa på tekninkmegasinet för 60kr tycker ni att jag ska köpa det jag har hört att den inte är så bra och andra tycker att den är bra:S?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-15 18:30

Ja displex verkar bra.. Har man bara en fin Microfiberduk så borde displex funka perfekt.

Ok men jag kanske inte tror att det är sant men iaf så sa en jag känner då att han köpte displex till sin skärm på sin nokia 3200 han sa det blev ingen skillnad så han trodde att det inte skulle funka på min nano då.
Vad kan man få tag i en fin microfiberduk nånstans???.

Det är klart att Displex funkar på nanon. Jag använde det på min förra iPod, en G3. Den har mycket hårdare plast än nanon, men det funkade utmärkt. Microfiberduken jag använder kommer från synsam

Bevaka tråden