Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon Ixus

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tänkt att jag ska skaffa mig en Canon Ixus 55 och tänkte bara kolla om det är någon som har erfarenhet av att använda denna kamera (eller kanske någon annan ny kameramodell från Canon) tillsammans med iPod G5.

Fungerar det överföra data med Apples Camera connector?
Kan man överföra filmer från kameran till iPoden? (Inte för att titta på dem, utan bara för att kunna tömma minneskortet.)

Alla typer av erfarenheter mottages tacksamt...

ja, du kan föra över alla bilder och filmer från digi-kameran till G5an, men som du säger, kan du inte se på filmerna.

Har ingen erfaranhet av just den kameran, men fungerar den som en extern hårddisk och det inte är tvunget med ett överföringsprogram ska det funka alldeles utmärcht.

  • Medlem
  • 2006-01-09 23:38

Stämmer det som henkee säger, har testat med Ixus 40 och det fungerade utmärkt med min G5:a så det borde inte vara några problem.

Har någon testat Canon Ixus 750??

  • Medlem
  • 2006-01-10 20:22

Har Själv en Canaon Ixus 500 och undrar också...

Jag kan nu bekräfta att det fungerar finfint att överföra bilder och filmer mellan en Ixus 55 och iPod G5 med Camera connector. Man kan tycka att det även borde fungera med andra nyare Ixus-modeller.

Jag förde över en videofilm på nästan 1 Gb från kameran till iPoden, vilket tog strax under 11 minuter.

1
Bevaka tråden