Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utbud av material till iPod Video

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pillade runt med iTunes i Music Store...rätt ok, mkt grejer sorterat fint. Men jag ser inte något innehåll jag kan ladda ner till iPod Video. Tex Film trailers, man kan bara kolla på dom genom iTunes på datorn inte ladda ner i iPod format för o se dom där. Är jag helt fel ute o tänka att man borde kunna det i iTunes? Känns inte som om den är helt utbygd för oss med iPod Video.

Var det inte nåt snack om att kunna köpa o ladda ner TV-serier till iPoden?

Har kollar runt på nätet för någon hemsida med trailers till iPod, dvs redan konverterade, men inte hittat nåt värst. Visst iTunes funkar bra om man bara vill ha låtar, men tycker det borde finnas mer film-material för o ha nåt kul o se på iPoden.

Man ska kanske bara tanka hem från annat håll o konvertera...

ps. Tycker podcasts är urlöjliga...har stött på nån enstaka för iPod video och då var det något totalt ointressant som dessutom bara gick o spela upp på datorn. Dom tvingar en o ladda ner olagligt nästan... ds.

iTunes i USA säljer musikvideor, tv-serier och filmer (tror jag), men man behöver ett Amerikanskt kreditkort för att få handla där.

Jaha...only in USA. Då vänder jag mig till bittorent och dc++ hehe. Tills dom får tummen loss of fixar nåt bra för oss i Europa.

Ursprungligen av Cantstandya:

Jaha...only in USA. Då vänder jag mig till bittorent och dc++ hehe. Tills dom får tummen loss of fixar nåt bra för oss i Europa.

Jag håller med!! Klart man vill ladda ner Lost och Commander in Chief. Vill dom inte ha mina dollars får dom skylla sig själva. Om inte vi har tillgång att köpa film på nätet så får dom:
1) sänka priset på Ipod utanför USA
2) leva med att alltfler lär sig ladda ner gratis och konvertera till sin Ipod

Det är sånt här som gör att man funderar att rösta på Piratpartiet i höst!!

Det här finns för oss i Sverige: Dog Show USA: Daily Video. Wow, det går inte av för hackor!!

Ursprungligen av trig338:

Det här finns för oss i Sverige: Dog Show USA: Daily Video.

Och en hel del gratis Video Podcasts, några är riktigt bra och klart värda att ladda hem

Ursprungligen av Molnies:

Och en hel del gratis Video Podcasts, några är riktigt bra och klart värda att ladda hem

Men det är ju löjligt jämförelsevis. I USA kan de ladda ner dom största TV-serierna för 1:90USD per avsnitt. under 15 spänn!

Ursprungligen av trig338:

Men det är ju löjligt jämförelsevis. I USA kan de ladda ner dom största TV-serierna för 1:90USD per avsnitt. under 15 spänn!

Förstår fortfarande inte varför folk vill betala 15 kr för en serie som man lika gärna kan se på TV

Kanske för att man missat avsnitt, eller kan inte se den just då när den visas....inte så konstigt.

Har tankat ner några Video Podcasts....alla sög rejält överlag, som en utråkig dokumentär på UR. Drog ner podcast från nya Superman filmen, trodde d skulle va nåt intressant...men icke.

Fattar bara inte varför dom inte sätter upp samma system som dom har i USA, med ettt stort utbud av serier/filmer. Är det någon lag som sätter stopp eller nåt...EU...måste nästan vara nåt sånt, amerikanarna är inte speciellt ointresserade av o tjäna mer pengar.

1
Bevaka tråden