Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga in album art automatiskt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Skulle man kunna göra något scipt till iTurnes så att den läggen in album-art till ett album om det finns tex. en fil i respektive mapp som heter cover.jpg ??

Detta skulle göra inläggandet av bilder till albumen mycket enklare eftersom då behöver man endast lägga in en fil i den album mappen som man har grafik till och iom detta slipper att lägga in alla bilder manuellt i iTunes...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-12 00:10

iart kanske kan göra det? den hämtar iaf automatiskt från internet

Gratis vet jag inte men Tag& rename är lysande.
Markera alla låtar och tryck F10. Ladda sen ner tags och bild och det är klart. Oerhört bra!

Nu har jag Iart. Funkar kanon! Man kan sätta den på att automatiskt scanna hela ens "bibliotek" och stoppa in bilder där det saknas. Den använder Amazon som referens bl.a. Tror man kan välja lite. Men till alla utom de svenska plattorna så hittade den omslag. Bra program som skulle sparat mig många timmar om jag vetat om det innan
Annars är www.ginza.se en bra källa för omslag om man ska lägga in de manuellt med Itunes. Markera alla låtar i ett album, välj visa info. Klicka på lägg till bild rutan och välj bild. Klart!
Så snyggt när omslagsbilderna visas på alla album i Itunes OCH Nanon

1
Bevaka tråden