Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod "hoppar in och ut"..

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det jävla klickandet håller på att göra mig galen. Men min iPod vägrar vara inkopplad, utan hoppar in och ut konstant, sen så slutar den svara helt.

Vad är problemet? Den är splitterny!

Och kom inte och säg sök, för jag vet inte vad problemet är eller vad jag ska söka efter. Finns det annan tråd så länka till den.

// Tack på förhand.

När jag kopplar in den och starta uppdateringsprogrammet dyker det upp "iPod-Servicefel", innan var det "Monteringsfel".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 23:42

testa att göra en reset på den

glappkontakt i sladden, ipoden eller datorns USB kontakt. använd uteslutningsmetoden

Ursprungligen av xtrem:

testa att göra en reset på den

glappkontakt i sladden, ipoden eller datorns USB kontakt. använd uteslutningsmetoden

Gjort reset efter reset, försökt formatera i vanligt läge, i Disk mode, har försökt med äldre version av Uppdateringsprogrammet. Osv osv.

Det är inte glapp i kontakten, för jag ser hur den laddar hela tiden.

En formatering av datorn fixade allt. Det behövdes ändå. Läste i en annan tråd här på forumet att det var lösningen på ens problem för folk med Win XP SP2.

Ursprungligen av attilavencel:

Jag tror det hade hjälpt och räckt med att bara avinstallera SP2 (Service Pack 2) till Windows XP och sedan installera om det efter igen...

Behövde som sagt en formatering, och efter att uppdaterat SP2 verkar det ha hänt igen. Vad i helv...?

Vet någon vilken uppdatering eller hotfix som måste tas bort från SP2?

Hopplöst. Avinstallerat alla uppdateringar och hotfixes. Fortfarande samma.. Har SP2 installerat direkt från skivan, så det kan jag inte avinstallera.

Fick installera om Windows för att fixa det. Nu kan jaginte uppdatera SP2 utan att den slutar fungera. Att det ska vara så mycket krångel med iPod. Lika mycket problem hade jag med min Nano, en mindre kunnig hade slängt skiten åt helvete eller lämnat den på service.

Efter många om och men fungerar det, men begränsingarna finns där, verkar vara Apples signum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 22:42

jag (och många med mig) har SP2 + alla hotfixes och kör utan problem

Ursprungligen av xtrem:

jag (och många med mig) har SP2 + alla hotfixes och kör utan problem

Var kan då problemet ligga? Detta kan inte vara första gången detta problem dyker upp för någon, för den funkar nu, så det är inget fel på kontakter eller min iPod. Jag är helt ställd.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 00:37

Japp...jag har heller inga problem....om jag kör ITunes i min stora dator alltså......lägger jag ITunes på den bärbara (Packard Bell Easy Note)så fixar apple så min DVD brännare inte finns längre...enligt supporten på datorn så kan inte ITunes å Packard Bell lira ihop....skumt va?

Nu vill datorn intehitta iPoden alls, den laddar när jag kopplar in den. Funkar ibland, men hittas inte i iTunes.

Vet ingen alls vad detta kan bero på?

Kom igen nu! Lite desperat här!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 23:57

är det bara på den datorn eller på alla datorer?

Ursprungligen av xtrem:

är det bara på den datorn eller på alla datorer?

Bara testat på min dator. Men ska testa på någon polares dator.

Det jag finner skummast är att ingen verkar ha råkat ut för detta innan, läste om en annan snubbe med liknanade problem, men hans försvann efter en formatering, mina återkommer vilka åtgärder jag än tar.

Nu vill datorn inte ens hitta min iPod alls. Sladden funkar, det vet jag.

Men jag ska försöka lite saker till, tom formatera igen ifall det inte funkar med att ominstallera allt och uppdatera SP2.. För jag har verkligen ingen aning om vad problemet kan vara.

Ja, inget verkar hjälpa..

Har ni inga andra tips än att reseta, restora eller testa på någon annans dator? Samma saker verkar nämnas i alla trådar, men inget funkar.

När jag kopplar in iPoden så laddas den men den hittas inte av datorn, alltså det kommer inte fram "Koppla inte ur iPoden" eller vad fan det står.

Har formaterat och inget händer. Vad i självaste helv....?

  • Medlem
  • 2006-01-12 18:38

det har ju nämts innan, men det låter ju onekligen som ett hårdvarufel.. dvs glapp nånstans i kedjan.. men det kan ju vara allt ifrån ipoden ända ner till moderkortet på din dator mer eller mindre..

du får göra en systematisk felsökning, den funkar inte på din dator..

byt sladdar, byt datorer, prova med en sladd på två datorer och två sladdar på en dator.. prova olika usb-portar osv..

min första fråga är ju dock, har du en äkta windows kopia, så att du verkligen har ALLA uppdateringar? en piratkopierad installation med inkluderat sp2 kanske inte räcker nämligen..

om det inte verkar vara fel på hårdvaran så är ju nästa steg mjukvaran..
då skulle jag ju föreslå att du installerar windows, på med sp2 men inget annat, och då menar jag inget annat.. inga drivers till grafikkort eller ljudkort eller nått sånt så länge du inte MÅSTE. sen testar du ipoden, funkar den då så sätter du en systemåterställningspunk och börjar installera resternade mjukvara.. och sätter en systemåterställningspunkt efter varje installation du har gjort..

funkar det inte då så släng skiten i havet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-13 09:06

framförallt tester på en annan dator, med en annan sladd

Testat på annan dator! Funkade finemang, med min egen sladd!

Så det är datorhelvetet, ska ändå köpa en ny inom en månad.

Något är det fel i datorn, men verkar rätt svårt att pricka ut, så jag får helt enkelt ha tålamod. Har ändå lyckats fylla den med massa Led Zeppelin och Pink Floyd, så det duger ett tag!

1
Bevaka tråden