Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda i avstängd dator??

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså jag har en korkad fråga här kanske (BTW har sökt efter liknande trådar och hittade inte)

Då till min fråga......

Kan man ladda Nanon även om datorn har stängts av via USBn? Jag menar en dator är ju alltid "lite igång" för där e ju en massa lampor som lyser inuti trots man har stängt av den, så med andra ord låter jag bli strömbrytaren bakom datorn så är det väl möjligt att kunna ladda ipoden?? Datorn är ju kopplad till ett vägg uttag ju!!

Asså schyssta hjälp mig, för jag fattar inte och vet inte...!!!

  • Medlem
  • 2006-01-12 23:28

Är väl bara och testa?

Om du sätter datorn i viloläge borde det gå. Som sagt bara att testa.

Njaa, asså, USB porten kräver ju en viss styrka för att kunna ladda poden.
Eller, de är väl poden som kräver en viss styrka

Iaf så funkar det inte. Men, du kan ju alltid testa!

Funkar inte vad jag märkt iaf

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 14:10

Fungerar inte

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 21:15
Ursprungligen av anjuna_beats:

Alltså jag har en korkad fråga här kanske (BTW har sökt efter liknande trådar och hittade inte)

Då till min fråga......

Kan man ladda Nanon även om datorn har stängts av via USBn? Jag menar en dator är ju alltid "lite igång" för där e ju en massa lampor som lyser inuti trots man har stängt av den, så med andra ord låter jag bli strömbrytaren bakom datorn så är det väl möjligt att kunna ladda ipoden?? Datorn är ju kopplad till ett vägg uttag ju!!

Asså schyssta hjälp mig, för jag fattar inte och vet inte...!!!

Det funkar på vissa datorer min dator levererar ström när den är avstängd vilkett e mycket käckt det e bara att testa.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-01-13 21:23

du måste ha PowerUSB. Jag tror det heter så. kolla i BIOS om ditt moderkort stöder det

Anser att tråden kan låsas nu!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Anser att tråden kan låsas nu!

Anser att du kan sluta spamma i alla trådar om att de ska låsas? Det är väl moderatorernas uppgift? ..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-27 08:41

Sluta lipa nu Jackman;) mtk att lipa över

Ursprungligen av Trino:

Sluta lipa nu Jackman;) mtk att lipa över

Nej, men det är ganska störande..

Ursprungligen av Jackman:

Nej, men det är ganska störande..

Håller med!

Ursprungligen av Jackman:

Nej, men det är ganska störande..

Håller med! Det är riktigt störande att anjuna_beats skriver det, jag har sätt det i två trådar nu!

De senaste sju inläggen (mitt inräknat) är ganska störande enligt mig.

ÖÖÖH störande?? Ni verkar då inte ha mycket till liv om ni störar er över en sådan sak?? Skaffa er en flickvän eller nåt....

Verkar som om ni inte har nåt vettigare och "irritera sig över" ...... Bli irriterad på snön och kylan istället vet jag.....

Töntar!!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

ÖÖÖH störande?? Ni verkar då inte ha mycket till liv om ni störar er över en sådan sak?? Skaffa er en flickvän eller nåt....

Verkar som om ni inte har nåt vettigare och "irritera sig över" ...... Bli irriterad på snön och kylan istället vet jag.....

Töntar!!!

Haha, vem är det som retar upp sig?

Men visst jag kan skriva med stora jävla bokstäver "TRÅDEN KAN LÅÅÅÅÅÅSAS NU" i varenda topic, så får vi se..

Nåväl.

Ursprungligen av Jackman:

Haha, vem är det som retar upp sig?

Men visst jag kan skriva med stora jävla bokstäver "TRÅDEN KAN LÅÅÅÅÅÅSAS NU" i varenda topic, så får vi se..

Nåväl.

TIll din information skrev jag det inte med stora bokstäver dvs 1-0 till mig

Ursprungligen av anjuna_beats:

TIll din information skrev jag det inte med stora bokstäver dvs 1-0 till mig

Är det sant! O M G! :eek: :rolleyes:

Jag får ett starkt intryck av att begreppet "flickvän" har en stark betydelse för våran vän Anjuna_Beats
Det är inte första tråden jag ser honom dra upp sin flickvän eller bara begreppet flickvän i trådar.

I ett påhopp på daniel s drog du upp ganska privata saker, om jag inte minns fel.
Bra att du är såpass social och öppen av dig, Anjuna!

EDIT: Men here´s the point. Tittade i översta fliken på min webläsare, och vad fick jag se?
iPod.se - INTE lunarstorm eller något sånt. Isåfall, så tycker jag nog ändå att du ska sluta skriva om dina flickvänner och övriga sysselsättningar. Det är ju trots allt iPod innehållet på sidan ska bestå av, antar jag.
Bli medlem på Lunarstorm eller något sånt istället om du känner för det.

Jag säger bara: Herre gud... Vilken tjat!

Min vackra ibook, g3 såklart, laddar firewire iPod, men inte usb iPod när den är i vila. Åhh!! Vackra firewire. Att Apple slutade med firewire på iPod är bara ett tecken på att de vill tjäna pengar, även om de är tvungna att köra mainstream... Firewire är så mycket bättre.

yeye....

1
Bevaka tråden