Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min iPod trasig (låsknappen)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min iPod i typ... två veckor och jag misstänker att min iPod har pajjat...

Det går nämligen inte att låsa upp den. Låsknappen är helt sladdrig och typ flyttas ur sitt läge om man bara skakar lite på iPoden. Det är inget distinkt klick eller dyl då jag försöker låsa/låsa upp den.

Försöker jag starta iPoden då den inte är ikopplad till datorn händer ingenting. Då jag däremot kopplar in den så startar iPoden upp men den är helt låst (reagerar inte på knapptryckningar) och har ett hänglås i displayen.

Har den pajjat...?! Jag har använt den EXTREMT lite, typ legat i bokhyllan och kört musik till stereon via FM-sändare...

Inget större fel

Om jag förstår det rätt är det inget stort problem. Under knappen som verkar vara lös eller glappa sitter en liten spak som förmodligen har hoppat ur läge. Om du vill kan du lätt öppna ipoden själv och pilla tillbaka den. Har du däremot garanti kvar är det viktigt att du vet att den upphör gälla om du själv öppnat den. Har du garanti är det lika bra att lämna in den så fixar apple det åt dig - och du får behålla garantin. Öppnar ipoden gör du genom att sticka in en tunn kniv (el. liknande) under metallhöljet (som täcker spelarens baksida) i höjd med scroll-hjulets mitt. Sedan bender du bara lite lätt och upprepar proceduren på andra sidan. Lätt som en plätt - men akta repor om du är fåfäng!

  • Medlem
  • 2006-01-13 21:40

Tänk på att inlägget är 4 månader gammalt och att han antagligen har fixat det och att han har en iPod mini med metall överallt, och alltså ingen skarv mellan fram- och baksida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-14 23:02

precis, dra helst inte upp så här gamla trådar...

Jasså!

Så om jag förstår det rätt gör jag om samma misstag genom att skriva det här!?

Jasså 2.0

...och det här

Hur som helst..

...är det inga problem att öppna en mini heller. Bara att slita loss den vita plasten från ovan- och undersida - skruva borst skruvarna - koppla bort den lilla connectorn med en klisterlapp märkt molex - lyfta på en liten svart spärr på samma sida och skjuta hela innandömet uppåt i riktning mot hörlursingången.

1
Bevaka tråden