Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att skrota min ur-iPod?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 15:57

Kanske har min iPod 1G 10G också dragit sin sista suck? Eller finns det någon där ute som har en idé om vad f-n jag ska ta mig till? När jag pluggar in gammel-iPoden i Macen fryser den efter några sekunder och jag får besked om att datorn måste startas om. Det har hänt på två datorer, båda med OS X Panther. Eftersom datorn bombar så snabbt har jag förstås ingen chans att låta något verktygsprogram gå igenom iPoden.

Har försökt köra reset och se till att iPoden är laddad när jag pluggar in den i Macen. Utan resultat. Annars verkar kompisen fungera, musiken jag la in på den innan problemen började finns där och kan spelas upp. Dock laddas batteriet numera ur löjligt snabbt.

Annonsera och fråga om någon vill köpa den.
Det kanske finns folk som vill ha "ur-ipoden"..

Ska du sälja den är jag intresserad. Såvida den inte blir för dyr ;D

Är en Apple-samlare och allt är av intresse.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 15:41

Kan det vara så att iPoden lägger av p g a någon programuppdatering? Skulle inte förvåna mig, Apples updates kan ju innehålla överraskningar ibland…

som tidigare sagt, vad ska du ha för den? )

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 13:54
Ursprungligen av patrikbrann:

som tidigare sagt, vad ska du ha för den? )