Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till video till iTunes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 18:18

Må så hända att detta redan finns besvarat men jag lyckades inte hitta något svar så ursäkta mig om jag frågar igen i så fall.
En av de nya sakerna med nya iTunes är ju att man ska kunna konvertera video till iPodformat direkt i iTunes. Men då undrar jag bara om hur man får in videon man vill konvertera till iTunes, har ingen aning om hur man gör detta. Har försökt dra den över till iTunes och också försökt lägga till den via "Lägg till i biblioteket" i iTunes..
Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2006-01-16 18:28

Smart! Så långt har jag aldrig tänkt...

Antaligen kan du bara konvertera videor som Quicktime klarar, .mov?

Man kan konvertera allt, i princip. För mig fungerar det att tryck på arkiv och sen importera fil.

EDIT: ursäkta mitt tråkiga inlägg, fyspass i tre timmar utan mat.

Gah, nu har jag suttit och letat efter svar hela dagen, fattar fortfarande inte hur man lägger in en film i iTunes! Har testat att ladda ner en massa olika program så att jag först kan konvertera filerna, men inget fungerar! Och hälften var program man behövde betala för. Och det går inte att göra det i Quicktime, står ju bara att man måste lägga till något i quicktime så att man ens ska kunna öppna filmerna där, men det kostar ju också >_<

  • Medlem
  • 2006-01-20 19:43

men tanka Videora och konvertera till mpeg4 format.. Finns inget lättare

bara så du vet, det är inte orginalet som ändras, du får en helt ny fil i din Videora map där mp4 rullen ska ligga, sen e det bara att lägga in den i Itunes

Hur konverterar man till Mpg4 eller mp4.... Vilka program.....

Ursprungligen av THORVALD:

Hur konverterar man till Mpg4 eller mp4.... Vilka program.....

Som sagt videora.

hur lägger man in videos i itunes, jag har precis fått min ipod video och jag kan inte få in videorna i itunes, jag har försökt dra in dom och lägga till fil men de funkar inte!!!
har någon något svar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-20 23:12
1
Bevaka tråden