Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra inspelning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här har jag hittat ett tillbehör som jag kanske ska köpa. Men hur bra kvalitet blir det när man spelar in? Och den där menyn har jag aldrig sett, kommer den när man kopplar in saken då eller? Jag tänkte spela in på en musikal och på konserter, är ljudet för högt där för att spela in bra?

• Medlem
  • 2005-12-16 11:21

iTalk ger inte så bra kvalitet på inspelningen. 8 kHz 16 bitars mono-ljud. Jag har inte hört den själv, men det sägs att den fungerar bra för att spela in föredrag och liknande, men musik är inte njutbart.

Den nya 5g-iPoden (med video) har steroinspelning, 44.1 kHz 16-bitars (som CD) och när det väl kommer ut micar som funkar med den kommer den vara överlägsen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-18 17:21

Jag har en sån, den fungerar bra för tal. Det blir diktafon-kvalitet på ljudet, så att spela in konserter är inte att tänka på. Om man nu inte vill använda diktafon-ljudet som effekt.

Har en sån men använder den sällan. Har nämligen lagt in linux och där kan man spela in i 44.1KHz 16-bitars och bara koppla in vilken mic som helst i vanliga hörlursuttaget... (klart billigare... linux är ju gratis)

Men iTalken är bra... inte jättebra kvalitet men man hör snack. och ja... menyn kommer när man stoppar in iTalken första gången... vet inte hur det blir med musik.. men antagligen inte jättebra... Skulle lägga in Linux och köpa en liten bra mic istället...

Ursprungligen av hmm_markus:

Har en sån men använder den sällan. Har nämligen lagt in linux och där kan man spela in i 44.1KHz 16-bitars och bara koppla in vilken mic som helst i vanliga hörlursuttaget... (klart billigare... linux är ju gratis)

Men iTalken är bra... inte jättebra kvalitet men man hör snack. och ja... menyn kommer när man stoppar in iTalken första gången... vet inte hur det blir med musik.. men antagligen inte jättebra... Skulle lägga in Linux och köpa en liten bra mic istället...

Jag har en ipod mini 6 G och det fick jag inte att funka. Är det någon som kör på Mini 6 G med linux och får det att funka med en vanlig liten stereo mick? Det vore det ultimata!

Mvh Ibow

kan någon rekomendera dwet bästa medlet för att spela in en konser bra då? sätta en bra mp3 diktafon på en mössa och sen bara njuta och fixa låtarna i audocity?

någon som har en bra mp3 diktafon, eller länk till en sådan?

När 5G kom, så höjdes väl kvaliteten på inspelning, eller har jag helt fattat fel?
Men finns det någon tredjepartshårdvara som tar tillvara på det?

/pelle

har podzilla nu (ipod linux) med superb 96 (tror jag) Hz inspelning, bara ett litet fel, ljudet blir super-lågt när man spelar in, någon som kan något om detta?

varför står det: "no such file or directory" när jag ska spela in med linux på min iPod Photo 30GB???

1
Bevaka tråden