Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

två pirckar i mitten i ipoden g5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har ni upplevt att de ibland kmr upp två prickar i mitten när man ex kollar på video elr lyssna på musik ser på bilder så ser man två prickar i mitten de kan vara gula elr röda oså även om ipoden e laddad e de så ibland va bero de på?

  • Medlem
  • 2006-01-16 18:25

Döda pixlar? Låter det i alla fall som.

Jag funderar dock på en sak, kan döda pixlar byra färg?

ring 0771 199 519 och säg att du har döda pixlar på din skärm. Dagen efter kommer ups/tnt/nån budfirma och hämtar din iPod. Nästa dag igen kommer de tillbaka och du får en helt ny. förhoppningsvis utan döda pixlar. Vet av erfarenhet.

MVH Simon Klinga

Ursprungligen av simonklinga:

ring 0771 199 519 och säg att du har döda pixlar på din skärm. Dagen efter kommer ups/tnt/nån budfirma och hämtar din iPod. Nästa dag igen kommer de tillbaka och du får en helt ny. förhoppningsvis utan döda pixlar. Vet av erfarenhet.

MVH Simon Klinga

gjorde du det elr?

Ursprungligen av _themusicas:

gjorde du det elr?

Patrik Brän här på forumet gjorde det, hela historien hittar du om du söker på död pixel. Jag gjorde en felanmälan på hemsidan och det tok ca en och en halv vecka inna min nya kom. Kan bero på att de tappade bort min, men det är säkrare att ringa.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 18:38

Tror inte döda pixlar kan ändra färg.
men iaf, ring apple så ska det nog fixa sig

Det kallas med tekniska termer (på engelska) Pixel anomalities, vilket betyder att om pixeln har en annan färg än den ska ha, är det inte bra.

1
Bevaka tråden