Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Too deep sleep?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter ständigt blinkande mapp från min 3G 40GB iPod bestämde jag mig för att byta hd. Den har strulat då och då under lång tid, så det var läge. Och den inbyggda disk utilityn har bpekat på kass hd ända sedan mappen började visa sig. Jag bestämde mig för att kolla igenom podden ordentligt, för att se så att det inte är fel på mer än hårddisken. Därför satte jag igång de diagnostiska testen (eller vad de nu kan kallas), de man får fram genom att trycka på alla knappar utom play. Jag gick igenom testen ett i taget, tills jag kom till Sleep-testet (jag tror det var nr.5). Det går ut på att kolla att deep sleep-funktionen är som den ska. Podden försätts i deep sleep och jag förväntas kunna väcka den på samma sätt som vanligt i såna lägen. Men inget händer. INGET händer!!! Den går inte att väcka med reset. Alla knappar är som döda! Jag har låtit den ligga flera dagar dör att dra ur batteriet, men det vet jag inte om det har lyckats, för jag kan inte se nåt. Jag har försökt ladda upp den igen. Inget hjälper. Den är stendöd! Ska jag ge upp?

Hej

om du får en kattalog med utropstecken på tyder det på att du måste göra en återställning av ipoden

ladda hem senaste ipod updater från
http://www.apple.com/ipod/download/

installera programmet och gör en restore på din ipod så ska du se att den kommer funka fint i fortsättningen

Problemet är att sedan mappen syntes har det inte gått att få kontakt mellan podden och en dator. Jag har kopplat in den på både min pb och på iMacen på jobbet och ingen av dem tycks märka att jag kopplar in den. Jag har försökt "få tag på den" med såväl ipod updater som disk utility, podmanager och podworks, men ingen har reagerat. Inte heller tycks ipoden själv märka av att den kopplats ihop med en dator, jag gjorde en massa omstarter, men ingen reaktion.

Sedan den gick ner i deep sleep har jag gjort om samma manövrer, men varken dator eller pod reagerar på att de faktiskt kopplats samman med firewiresladd. Ångest!

Testa med en usb kabel, får du samma problem
håll nere meny och mittenknapp tills äpplet visas i displayen, då trycker du mitten knapp och play knappen
då kommer det stå diskmode i display och do not disconnect, då kopplar du in den.

Den är precis lika död när jag provar med usb-kabeln till makans nano. De olika försöken att reseta, nollställa eller ställa in i fw-mode är alla lika meningslösa, eftersom den fortfarande är konstant stendöd. Det händer inget i displayen eller inuti (så vitt jag kan höra), vilka knappkombinationer jag än prövar. And believe me, I've tried them all. Om jag orkar ska jag försöka ta mig in i den i kväll och se om jag råkat skada något i innanmätet när jag kollade hur hårddisken är monterad. Jag kan faktiskt inte se nåt annat alternativ just nu.

smidigt där sprack garantin

Som jag skrev från början så snackar vi om en 3G iPod här. Garantin gick ut för över ett år sen. Annars hade jag aldrig övervägt tanken på att byta hd på egen hand. Så jag jobbar så smidigt jag kan just nu.

Vart får man tag på en ny hdd då? har typ samma problem, om det var det som löste det så vill jag testa med att byta hdd. men vart får man tag på en sådan? jag ahr en 20gig G4 iPod

Man söker! Jag hittade en 40Gb Toshiba för iPod på eBay för 800 bagare (Bra säljare: http://stores.ebay.com/booksnauctions?refid=store). Tyvärr löste inte hd-bytet problemet med iPoden. Den är fortfarande lika död. Så jag återvände till eBay och viggade ett litet usb-kabinett för hårddisken och fick i alla fall en mkt trevlig liten backup-hd för min musik för en totalt mkt billig penning (ca 950 spänn). Så kan det gå.

Jag har gett upp tanken på att laga min gamla iPod och funderar nu mest på om jag kan ta mig råd att köpa en ny, eller om jag ska köpa mig en begagnad iPod 4G.

Köp ny!
Nöjdare än man blir med en G5 har jag svårt att tänka mig att man blir! Löjligt gammalt inlägg, men om du ännu inte tjackat ny så är det ta mig tusan dags nu!

1
Bevaka tråden