Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag köpte min itrip från ipodworld.co.uk och är nöjd med mitt köp än så länge. Ibland störs signalen men å andra sidan lär man ju hitta en bra frekvens så småningom. Det är mest när jag kört långt som jag upplevt störningar, det vanliga åkandet till jobbet funkar superbt. Och det sköna är att jag tar med mig ipoden ur bilen så det är inte stöldbegärligt som en cd/mp3 spelare som är monterad i bilen. Att stjäla en FM-radio med bandspelare är tydligen inte så hett i kriminella kretsar.

När jag köpte min itrip fick jag med en billaddare till min mini på köpet, vilket är riktigt schysst. Nu kan jag köra hur länge jag vill och laddar oftast ipoden i bilen istället för hemma. Nu bor jag såklart inte i sverige vilket ni säkert förstår

  • Medlem
  • 2006-01-20 23:46

iTrip på Ebay

Jag köpte en iTrip på Ebay nyligen! Med porto kostade den mig 150 kr!:) Den levererades efter 5 dagar. Jag har testat den och det är helt suveränt!!!!
/Ola

Jag kan bara gissa att det inte är en iTrip till Nano du lyckats få tag på. För isf kanske säljaren såg fel och trodde du skulle betala $150
För övrigt, gällande iTripen till Nano (och även till andra "iTrips") är det enormt viktigt att inte ha volymen på 100% när man använder den. Skruva ner den till ca 70-75% för optimal signal.
Njut!
/G

Finns mer än bara 1 itrip-modell till nano.
Den modellen som jag tror att garfen tänker på finns inte på ebay vad jag kunde se, men därimot är det denna modellen som kanske nämns. Den finns det gott om på ebay iaf.

  • Medlem
  • 2006-01-21 18:39

Nja... Den jag köpte är till en Photo 30 gb. Den sitter ovanpå iPoden, inte under!
Jag tycker i allafall att det var värt var enda krona! Nu har jag tömt bilen på cd-skivor!:)

Ursprungligen av garfen:

Jag kan bara gissa att det inte är en iTrip till Nano du lyckats få tag på. För isf kanske säljaren såg fel och trodde du skulle betala $150
För övrigt, gällande iTripen till Nano (och även till andra "iTrips") är det enormt viktigt att inte ha volymen på 100% när man använder den. Skruva ner den till ca 70-75% för optimal signal.
Njut!
/G

Det borde inte vara så på iTriparna med dockkontakt för dockkontakten ger väl samma signal ut hela tiden oavsett volym? För mig spelar de ingen roll vilken volym man har iaf. Men du kanske snackar om dom man ansluter till hörlursuttaget, för där spelar ju självklart volymen roll?

Vad händer ifall man har en itrip i bilen, och trollar in den på 104,7 (lugna favoriters frekvens), och sedan svänger ut på en motorväg tex. Kommer FM-sändarens frekvens ta över radiostationens för dem som man kör förbi och som lyssnar till lugna favoriter?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-30 08:58
Ursprungligen av nikopiko:

Vad händer ifall man har en itrip i bilen, och trollar in den på 104,7 (lugna favoriters frekvens), och sedan svänger ut på en motorväg tex. Kommer FM-sändarens frekvens ta över radiostationens för dem som man kör förbi och som lyssnar till lugna favoriter?

Nej, snarare kommer det att vara så att du kan få problem med att lyssna via iTripen, då dess utsändning är så pass mycket svagare än riktiga radiokanaler.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 16:57

Jag funderar på att beställa en iTrip, Griffins modell antingen den med inbyggd ciggkabel eller den vanliga. Kostar nästan inget på ebay, men jag undrar om någon vet huruvida iTripen med ciggkabel går att använda UTAN att koppla in ciggkabeln? För man vill ju kunna använde iTripen även utanför bilen, och då är det ju fördelaktigt om iTripen drivs av iPods batteri istället. Någon som vet? Har försökt att kolla i spec men hittar inget om detta.

EDIT: Hittade en test som bekräftade att iTrip Auto kräver att ciggpluggen är inkopplad =(

Bevaka tråden