Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDOOM

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet nån om man kan få iDOOM att funka på ipod video?

ja men man måste ha linux...

Vad är Idoom ???

Ursprungligen av allanos:

Vad är Idoom ???

Ett spel..

Gamla hederilga Doom måste du väl känna till

Jag trodda att Linux inte funkade på iPod video:confused:

ball! kan man spela doom i ipod:D
hur gör man?

Lägger in ipod linux.
Detta rekomenderas inte om du inte är väldigt hemma på sånt, det kan gå riktigt snett.

Haha, nej det är bara att följa en av de tiotal tutorialsen här på forumet. Man behöver inte vara hemma på det, det gäller bara att man förstår svenska och kan läsa.

Ursprungligen av oscarj:

Haha, nej det är bara att följa en av de tiotal tutorialsen här på forumet. Man behöver inte vara hemma på det, det gäller bara att man förstår svenska och kan läsa.

Det jag menar är att det är så mkt som kan gå snett så även om man följer en guide så kan det gå åt h*****e.
T.ex. så var det en medlem här som (jag tror det var "jackman") som tappade sin docka i golvet när han försökte med detta och fick upp nån blå text, och är man då inte bra på sådant kan det gå ganska illa.

Om någon vill ge sig in på det finns en guide här: http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=5281

pröva inte att lägga in linux på video. det råkade jag göra av misstag puckad som jag var. det var ett jävla grejeande fär att få ipoden att funka igen. (jag ble &så lockad av iDoom )

  • Medlem
  • 2006-01-23 16:19
Ursprungligen av lordset:

pröva inte att lägga in linux på video. det råkade jag göra av misstag puckad som jag var. det var ett jävla grejeande fär att få ipoden att funka igen. (jag ble &så lockad av iDoom )

Om man kollar på ipodlinux's hemsida så har inte ipodlinux stöd för G5:an än, så vänta lite tills de har fixat det. Sen är det bara att slänga in linux på G5:an.

Jag skall göra det då man kan spela spel och se på vilka filmer som helst istället för att sitta och konvertera filmerna till ipods format.

Ursprungligen av M1FFo:

Om man kollar på ipodlinux's hemsida så har inte ipodlinux stöd för G5:an än, så vänta lite tills de har fixat det. Sen är det bara att slänga in linux på G5:an.

Jag skall göra det då man kan spela spel och se på vilka filmer som helst istället för att sitta och konvertera filmerna till ipods format.

Kan ma kolla på alla format?

Ursprungligen av M1FFo:

Om man kollar på ipodlinux's hemsida så har inte ipodlinux stöd för G5:an än, så vänta lite tills de har fixat det. Sen är det bara att slänga in linux på G5:an.

Jag skall göra det då man kan spela spel och se på vilka filmer som helst istället för att sitta och konvertera filmerna till ipods format.

jag skrev pröva inte

Det enda format som funkar är avi, med 220x176 storlek på filmen.

1
Bevaka tråden