Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lägga in bilder på ipod 30gb

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-28 12:30

hej,
har precis köpt en ipod. mitt problem är att när jag försöker lägga in bilder på den funkar det inte. jag har gjort som det stod här...gick in på inställningar och valde inställningar på itunes...gick vidare till bilder. har lagt in alla bilder ja vill ha över i logiteck galleriet. valde mappen med detta och försökte föra över. får upp fel meddelande att de inte kan hitta eller skriva till ipoden. vad gör ja för fel. blir galen. tacksam för snabb hjälp.

mvh
rebecka

• Medlem
  • 2005-12-28 12:36

i itunes så högerklickar du på din ipod när du har den ikopplad, så finns det en flik som heter bilder, där ifrån importerade jag...jag hade också lite problem med det

• Oregistrerad
  • 2005-12-28 12:45

hej. tack för hjälpen. men jag har testat det med och får även då upp att den inte kan läsa skriva till ipoden. , någon annan som har något tips? det funar utan problem att lägga över musik men bilderna funkar ej

varför får jag upp att den inte kan läsa skriva till ipoden? är det några inställningar jag har missat?

• Oregistrerad
  • 2005-12-29 16:19

Hej...

Har samma problem själv om du löser det så skriv gärna in det.. jag gör samma sak. Ska kolla runt lite i dag.

mvh Torbjörn

Ursprungligen av rebecka:

hej. tack för hjälpen. men jag har testat det med och får även då upp att den inte kan läsa skriva till ipoden. , någon annan som har något tips? det funar utan problem att lägga över musik men bilderna funkar ej

varför får jag upp att den inte kan läsa skriva till ipoden? är det några inställningar jag har missat?

gå in på inställningar på ipoden och välj bilder, sedan från vlken mapp bilderna ska importeras... thats it

Jag vet inte om detta gör saker så mycket klarare men här är Apples förslag till lösning:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301267

men hur får man enskilda mappar med bilder att föras över? lyckas t.ex. bara få över hela documents and settings och då kommer massa windows bilder och temporary internet files med.

1
Bevaka tråden