Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med nya iPod Updater 2006-01-10

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-01-16 19:16

Rådet till mig som inte har uppdaterat iPoden och skiter i radio-prylen är alltså: "Uppdatera inte".

Eller har jag fattat fel?

Jag återställde iPoden till fabriksinställningarna nu. Jag stog inte ut med att inte kunna kolla på film.
Jag håller på att föra in alla 6000 låtar nu, tar en jävla tid. Apple borde verkligen göra en ny uppdatering för att jag tänkte skaffa Radio Remote och jag vill kunna se på film!

pjuh lättnad över att det är fler än mig som har detta "ljudproblem"... Har en 60gb och det inträffar efter exakt 31sekunder. spolar fram och tillbaks och efter det funkar filmen normalt.

Ba till o invänta en fix dåra..

peace

  • Medlem
  • 2006-01-16 22:40

Nån som vet om man kan ladda ner den näst sista IPOD UPDATE nånstans.....tycks vara omöjligt att hitta.Sitter tyvärr inte i närheten av min skiva
plz

Vet inte hur det är med Windows, men kolla på apple´s hemsida. På min mac finns de gamla "iPod update" kvar. Så leta upp en polare med mac.

  • Medlem
  • 2006-01-17 16:05

För övrigt, om det inte har sagts, så är videofrågan även ett faktum hos 30 gb versionen.

Ett problem jag har är att jag inte längre kan ladda ipoden med min väggladdare (ej orginal).
Är det någon som har samma problem?

Ursprungligen av Visslaren:

Ett problem jag har är att jag inte längre kan ladda ipoden med min väggladdare (ej orginal).
Är det någon som har samma problem?

Japp, skrev det lite tidigare i tråden. Irriterande dumt av apple.

Ursprungligen av simonklinga:

Japp, skrev det lite tidigare i tråden. Irriterande dumt av apple.

Haha, nästan identiska posts också..

Jag fick hem min g5:a idag, ska jag alltså låta bli att uppdatera?

Ursprungligen av mauriz:

Jag fick hem min g5:a idag, ska jag alltså låta bli att uppdatera?

Vänta!^^

Om du inte ska köpa radio remote så kan du ju vänta.

  • Medlem
  • 2006-01-21 00:52

har testat convertera med lite olika converters men de ger samma resultat, alltså filmen fryser till och sen startar igen utan ljud.

jag har en original laddare och den funkar att ladda med.

gjort en "downdate". det enda som jag saknar är att man kommer till startmenyn om man håller in menyknappen.

Min Ipod slutade funka efter jag uppdaterade den. Jag gjorde som man skulle, men när den va klar så slocknade den. Jag tänkte, de kanske ska vara så, men nu går den inte att starta. Den får inte heller nån kontakt med datorn, alltså kommer inte upp i Itunes. Det går inte att starta om den genom att hålla in meny och mittenknappen heller.
Vad kan de vara för fel?

Det var när jag uppdaterade som min iPod inte hittade musiken och vissa (de flesta) bilderna gick inte att visa och de som gick att se var två bilder i en! Alltså två bilder gick in i varandra. Allt ska finnas där, det är bara att iPoden inte hittar nåt pga skadad fil eller katalog.
Detta är en länk till en tråd jag skrev för några dagar sen om vad som hände när jag gjorde den nya uppdateringen:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=54175
Jag har som sagt inte provat att resetta och funderar isället på att bara lämna in den på garantin, för är en katalog skadad så är den väl.

jag skulle behöva den gammla ipod updatern 2005-11-17 kan någon hjälpa mig att få tag på den? Jag har sökt överallt efter den.
Tack på förhand

Ursprungligen av byggis:

jag skulle behöva den gammla ipod updatern 2005-11-17 kan någon hjälpa mig att få tag på den? Jag har sökt överallt efter den.
Tack på förhand

Den finns tidigare i den här tråden om du läser lite

Bevaka tråden