Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mycket strul/många felmeddelanden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en hel del strul med min iPod 20 g 4g....
Har bl.a. samma problem som andra här verkar ha haft...nämligen fellmeddelnade i stil med:

iTunes: iTunes.exe: skadad fil
"....\iPodControl\iTunes\iTunesControl (ibland istället \iTunes_Temp eller \iTunesPrefs på slutet..)
blablabla chkdsk"

Provat att återställa m.m.....tenderar att funka ibland men problemet kommer alltid tillbaka förr eller senare.

Annat felmeddelande som dyker upp när det går väldigt långsamt med överföring av låtar:

"iTunes:iTunes.exe - Timeout från enhet
Angiven I\o-åtgärd på \Device\Harddisk 1\DR4 slutfördes inte innan tidsgräns överskridits"
Efter detta ges man alternativen att avbryta, försöka igen och något mer...vad man än gör dyker detta meddelande upp efter ett tag igen när man försöker överföra låtar.

Hur jobbiga nämnda felmeddelanden än kan vara är det kanske ändå inte dessa som är det stora problemet. Med mycket meck kan man komma runt dessa, åtmistone en lite stund...Men det stora problemet ligger i att när man överför låtar så kommer alltid efter stund följande felmeddelande upp:

"Attempting to copy to the disk "xxx" failed.
An unkonown error occurred(-36)."

Det går oftast att få in runt 10-20 låtar innan detta meddelande dyker upp, men det dyker alltid upp och efter att det gjort det går det inte att tanka in några låtar på iPoden. Sitter alltså där med ynka 10-20 låtar att spela medan biblioteket är fullt med låtar jag vill överföra. Händer ibland att iTunes räknar upp flera hundra låtar och man ser hur de överförs men sen dyker detta fellmeddelande upp och när man sedan kopplar loss iPoden och kollar efter så har inga låtar överförts.....

Är ganska lost efter att ha provat alla de vägar jag kan tänka mig för att lösa problemen och är tacksam för all hjälp jag kan få!

Om det är till någon hjälp så använder jag följande:
iPod 20g 4g
PC (som uppfyller systemkraven)
USB 2.0
Senaste versionerna av iTunes och iPod Updater

iPoden är köpt i Hong Kong....borde dock inte ha någon betydelse eftersom strömförsörjningen inte är några problem och att ladda upp den går bra...

• Medlem
  • 2006-01-23 18:40

Jag får också samma problem med min.. Dock inte i samma utsträckning som dig, överförningen går lika fort som vanligt. Annars är det som sagt samma visa för min del

Skulle vara kul att se om någon trycker på info om det här för övrigt funkar den bra annars för min del, gör den det för dig?

Denna tråd är nästan 1 år..

• Medlem
  • 2006-01-30 10:12

VAD HAR JAG GJORT?! HAR JAG BUMPAT EN TRÅD?!

Kan vara bra att ta upp saker som tycks vara bortglömda ibland :/
Jag vet inte varför min iPod spökade, men om det dyker upp igen så lär det ju komma in information nån gång

EDIT: mindre rättning

• Oregistrerad
  • 2006-06-01 22:52

Här finns samma problem. Jag har liksom ärvt dem av min dotter. Hon jobbar febrilt med att lägga in nya låtar i I-Tunes och ordna till dem och så går det att överföra nästan alla men alldeles i slutet kommer felmeddelandet upp. Vi har uppdaterat, restorat, I-poden har rensats totalt ett par gånger och så funkar det nån gång sen är det samma visa. Det känns som om det är ett oerhört instabilt och känsligt program. För tillfället är I-Poden rensad på hela sitt innehåll för I-Tunes bestämde sig plötsligt för att bara koppla bort podden. Det kom ett meddelande några sekunder och sen var den bortkopplad och rensad. Om det här problemet dyker upp hos så många och diskussionstråden hållit på ett år är det väl något allvarligt fel. Går detta att fixa eller är det så här halvdant så att det bara funkar ibland? Vore enormt tacksam för svar. Gick in på supportsidan och skulle läsa på den speciella sidan för Itunes och då var det felmeddelande där också. Sidan hade antagligen raderats stod det. Då klickade jag på FAQ och fick samma meddelande. Man får ju känslan av att det är lite Grönköping eller lurendrejeri. Var kan vi få hjälp?

1
Bevaka tråden