Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet "sugs ut" snabbt som..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Undrar om nån känner igen följande problem: Direkt efter jag har laddat upp Ipoden(full tid), så sätter jag på den och en låt. Efter några sekunder försvinner en "stapel" från batteri grejen. SKa det vara så eller är mitt batteri upp fuckat redan? Jag har laddat den två gånger bara.

Tack på förhand

skrev just en ny disussion om samma sak

Men hur länge räcker din batteritid? E inte heöt nöjd med den själv. Funderar på om den kanske inte blir riktigt fulladdad...

• Medlem
  • 2006-01-23 20:39

Man kan aldrig riktigt lita på mätaren, den känner av ungefär hur mycket batteri som finns kvar i det nuvarande tillståndet på iPoden. Så om du spelar musik med backlight på och sedan stänger ner det kan mätaren öka lite iochmed att det inte drar lika mycket med backlight off. Sen når man inte upp till maxstrykan på batteriet förän efter ett antal upp- och urladdningar.

asså.......mätaren på ipoden är bara en idikator. Det är alltså en proggramering som egentligen inte behöver höra ihop någonting med batteriets prestanda eller form. Jag tror att även denna stapelfråga för batteriet är en sak som apple får fixa i framtida uppgraderingar.

1
Bevaka tråden