Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-23 22:31

Jag har haft min nano i drygt en månad nu, och jag har hunnit lägga in många typer av låtar. Och till frågan har ni också märkt att i vissa låtar så låter basen verkligen kasst orginallurarna pallar verkligen inte basen, även fast jag bara kör på EQ Electronic. Även när jag kopplar in mina Koss Porta Pro kan det bli lite för mtk bas. Vad kan jag göra åt för att fixa det?

--Jonas

  • Medlem
  • 2006-01-24 08:54

Fixa lurar med bas och tryck i... Shure är svinbra. 2an och 3an

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-24 09:04

Koss Porta Pro har också bra bas:P

  • Medlem
  • 2006-01-24 09:48

snackar inte bara bas nu diskant och liknande... Det måste vara mer tryck i lurarna Tips bara :

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-24 17:34

HIhi;) Koss Porta Pro har även bra diskant och liknande:) men för att få bort så det inte är så mtk bas, måste man köpa nya lurar då eller? haha

Håller med..... jag har iofs packat upp min nano (ca 2 timmar gammal nu)... men oj vad besviken jag blev på basinställningarna. Jag har också porta pro o det har funkat skitbra till min gamla mp3:a. Basen blir inte mäktig på nåt sätt bara skorrande i bakgrunden när man kör vissa inställningar. Svårt att beskriva skillnaden så här mellan den gamla mp3:an o den här men ljudet var fylligare på nåt sätt i förra med porta Pro lurarna.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-25 10:55

Alltå visst är det bra ljud i nanon med Koss Porta Pro, men det är bara i vissa låtar det blir för mycket bas

  • Medlem
  • 2006-01-25 13:36

men rent generellt så ska man ju förssöka låta blia tt pilla på eqn och hitta lurar som man gillar istället..

jag kör ingen eq alls igång, tycker ljudet medst blir gegga då, men när jag kör ipoden till min stereo så att jag kan jämföra med en cd, så är det inget fel alls på ljudåtergivningen.. så mitt projekt framöver är ju att hitta lurar jag gillar..

1
Bevaka tråden