Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många datorer kan man ansluta till?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört att en iPod video endast går att ansluta till 5 datorer, sen är det finito, ridå.
Stämmer detta eller finns det ingen limit, jag hittar inget om det i bruksanvisningen.

Nä den går att ansluta till hur många datorer som helst. Däremot om du vill ta musik från flera datorer måste de alla ha "autosynk" avslaget och alla måste ha iTunes eller ett annat ipodkompatibelt musikprogram.

Tack och bock.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-11 21:38

5 datorer... är inte det så många datorer som kan spela upp din nedladdade musik från iTMS? Auktoriserade datorer tror jag det kallas i iTunes.

Ursprungligen av Spyder:

5 datorer... är inte det så många datorer som kan spela upp din nedladdade musik från iTMS? Auktoriserade datorer tror jag det kallas i iTunes.

Detta är korrekt! Musik köpt i iTunsstore kan spelas i fem datorer. Så när man skaffar ny dator gäller det at av-auktorisera den gamla datorn!

Ursprungligen av Archangel:

Detta är korrekt! Musik köpt i iTunsstore kan spelas i fem datorer. Så när man skaffar ny dator gäller det at av-auktorisera den gamla datorn!

hur av auktoriserar man en dator?

Ursprungligen av storej:

hur av auktoriserar man en dator?

I iTunes under fliken "avancerat" så finns valet "avautorisera dator" tredje nedifrån. Klickar man på den så är det gjort.
Man kan även avauktorisera alla sina datorer från apples hemsida har jag hört. Detta skall man dock bara kunna göra ett fåtal gånger per år. Detta ifall man råkat bli av med en dator så man inte kan avauktorisea den själv.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-12 11:24

Det gäller att komma ihåg det om man formatterar om den också...

1
Bevaka tråden