Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka efter mp3 filer på datorn i iTunes.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare..
har precis blivit ägare till en ipod 30 gig video och har precis börjat använda iTunes.

En sak som stör mej i det är att jag inte kan hitta någon funktion som söker efter ljudfiler som ligger utspridd på datorn..
Är det bara jag som inte hittar eller finns det inte någon sådan funktion?

I övrigt så funkar iPoden som en dröm..

Tackar för ett toppenforum.. här kan man få hjälp med allt.. och lite till...

ha det fint

/ Manne

Din dator har väl inbyggd sökfunktion som söker igenom önskade filer på datorn?
ITunes sökfunktion (Upptill höger sida) söker endast igenom vilken musik du har i själva biblioteket, inte vad som finns i hela datorn.

Lycka till.

precis.. men om manvill lägga in filer i itunes genom att man söker efter filer ( som man kan göra i windows mediaplayer genom att trycka på f3)..
Ja sökfunktion finns i datorn men jag vill bara lägga till dom låtar jag inte redan har.. det e där problemet ligger..

/Manne

ta bort alla låtar du har i iTunes och lägg sedan in alla

Kan man få fråga varför du har låtar utspridda så pass att du inte kan hitta dem?

HEHE .. det bara blev så..
några ligger på min musik.. några här .. ett album där.. håll på så i några månader så har man ingen aning om var allt finns..
Men.. Det finns alltså ingen sådan funktion i iTunes?

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-26 16:59

Du kan göra så här:

Använd Windows egen sökfunktion för att leta rätt på alla låtar. Markera sedan alla och dra-och-släpp dem på iTunes-fönstret. Beroende på vad du har för import-inställning i iTunes så kommer filerna antingen att kopieras till ditt iTunes-bibliotek eller också ligga kvar på originalplatsen. Jag skulle rekommendera det första alternativet så att du sedan kan rensa upp i röran. Oavsett vilket alternativ du väljer så kommer låtarna att finnas i iTunes efteråt.

1
Bevaka tråden