Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna in Text i Film

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet nån vilket program man använder för att bränna in sen text i en film så den fastnar där o sen att man då kan konventera den me ex. videora så harman filmen i ipoden me svensk text nån som vet vilket program o då menar ja inte vobsub elr vlc andra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-24 21:03
Ursprungligen av _themusicas:

Vet nån vilket program man använder för att bränna in sen text i en film så den fastnar där o sen att man då kan konventera den me ex. videora så harman filmen i ipoden me svensk text nån som vet vilket program o då menar ja inte vobsub elr vlc andra?

InterVideo iVideoToGo konverterar DVD-skivor med text i ett enda steg. Men det är ganska långsamt.

  • Medlem
  • 2006-01-25 17:18

Tack för tipset! Nu har jag 14 dagar på mig att konvertera alla filmer med text jag vill ha...:rolleyes:

Synd bara att det är dåligt med inställninar och att det är så seeeeeeegt, tar säkert 2h för en film på 1h 30min.

  • Medlem
  • 2006-01-27 17:28
Ursprungligen av Xelo:

Tack för tipset! Nu har jag 14 dagar på mig att konvertera alla filmer med text jag vill ha...:rolleyes:

Synd bara att det är dåligt med inställninar och att det är så seeeeeeegt, tar säkert 2h för en film på 1h 30min.

Jag har ändrat uppfattning om det där programmet, klarar ju varken köpta DVDd'er eller vob-filer från till exempel DVD Shrink.

Ser ut som min dröm att få text från DVD-filmer till iPod gratis inte kommer bli sanna...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-27 20:13
Ursprungligen av Xelo:

Jag har ändrat uppfattning om det där programmet, klarar ju varken köpta DVDd'er eller vob-filer från till exempel DVD Shrink.

Ser ut som min dröm att få text från DVD-filmer till iPod gratis inte kommer bli sanna...

Njae... Det är väl i så fall bara att köra CSS Region Free...

  • Medlem
  • 2006-01-28 16:45
Ursprungligen av ridax:

Njae... Det är väl i så fall bara att köra CSS Region Free...

Va? Är det någon inställning i programmet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-28 18:16
Ursprungligen av Xelo:

Va? Är det någon inställning i programmet?

Nej, det är ett annat program som lägger sig emellan och tar bort krypteringen.
http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm

Ursprungligen av ridax:

InterVideo iVideoToGo konverterar DVD-skivor med text i ett enda steg. Men det är ganska långsamt.

Hette programet "InterVideo iVideoToGo" ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-26 08:25
Ursprungligen av torsson:

Hette programet "InterVideo iVideoToGo" ??

Ja. Du hittar det här

Hur gör man om filmen man ska bränna in text i, inte är DVD, utan en vanlig avi fil fårn piratbay eller likannde?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-26 14:49
Ursprungligen av slobodan87:

Hur gör man om filmen man ska bränna in text i, inte är DVD, utan en vanlig avi fil fårn piratbay eller likannde?

Låter inte som några lagliga filer... :rolleyes:

Ursprungligen av ridax:

Låter inte som några lagliga filer... :rolleyes:

Nejdu, de är nog inte någon hög procent som bara har lagliga filer på sin ipod, så varför blunda för de.

Är de någon som har någon trevlig hjälp istället?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-26 17:26
Ursprungligen av slobodan87:

Nejdu, de är nog inte någon hög procent som bara har lagliga filer på sin ipod, så varför blunda för de.

Blunda för det var väl precis vad jag inte gjorde... Vet inte om det stämmer att det inte skulle vara någon speciell hög procent som bara har lagliga filer... Rippade DVD och CD-skivor som man själv äger får ju anses tämligen legalt, liksom musik inköpt via iTunes Music Store. Med den definitionen så håller jag inte med dig och tror nog att det är ganska hög procent som bara har lagliga filer...

Citat:

Är de någon som har någon trevlig hjälp istället?

Nix. Varför frågar du inte på Piratbay eller ber dem att lägga upp filerna som DVD-images?

Ursprungligen av slobodan87:

Nejdu, de är nog inte någon hög procent som bara har lagliga filer på sin ipod

Då är man en av få (?) alltså :rolleyes:

Jag tror att det finns ett program som heter "PQ DVD to iPod Video Converter" som också rippar DVD:er..

Hahaha. Okej, de är visst bara jag som har piratlåtar och filmer på min pod. Personligen har jag mycket svårt att tro de.

1
Bevaka tråden