Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes hittar inte musiken!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-22 00:08

iTunes har slutat att uppdatera sig. Albumen ligger på datorn men inte i iTunes när jag öppnar det. Vad gör man åt detta, får ju inte över musiken på ipoden annars Jag har iTunes som förvalt musikprogram så det är sånna ikoner på filerna och när man klickar på dem öppnas de i iTunes och läggs faktiskt in där, men så kan jag ju inte hålla på med all musik! Den måste ju hamna där automatiskt!

När jag väl fått in något på iTunes går det inte heller att få in det på ipoden, fast jag uppdaterar!

Någon som kan hjälpa?

Du vet nog inte hur Itunes fungerar. För att låtar eller mappar ska hamna i Itunes räcker det inte med att lägga de i vald mapp utan de måste importeras i Itunes. Antingen genom att dra och släppa albumet där eller via menyalternativen.

• Medlem
  • 2006-01-22 22:07

ok, men varför vill de inte föras över till ipoden när de väl har hamnat i itunes. Den säger att den uppdaterar men inget händer

1. Du kan ju dra in en hela mapp(album, srtist etc) till iTunes. Du behöver inte dubbelklicka varje spår. Om du har ALLA album du tänkt dig ha på iPoden kan du lägga dem under en och samma mapp, dra hela den mappen till iTunes, så läggs samtliga låtar i denna "samlingsmapp" in i iTunes.

2. Märkligt om iPoden inte uppdateras, om du nu har inställt på "Automtisk uppdatering av iPod"(syns Ipod-inkopplad ikonen till fältet i vänster när iPoden är ansluten, står det att den uppdateras?).
Har du flyttat runt på filerna där de ligger på datorn/utforskaren/hårddisken etc? Då hittar ju iTunes filplatserna automatiskt.
Sedan uppdaterar väl inte iTunes ipoden så fort du lägger in nya filer i PROGRAMMET medan iPoden är inkopllad, utan varje gång du på nytt kopplar in iPoden(väl?!?)

Jag kör ju med manuella uppdateringar för det känns myket mer kontrollerat av vad som läggs in på iPoden.

• Medlem
  • 2006-01-24 22:57

jag har prövat både med att ha automatisk uppdatering och att uppdatera manuellt, inget fungerar.:confused: det har varit så här över en vecka.

Ursprungligen av sstar:

jag har prövat både med att ha automatisk uppdatering och att uppdatera manuellt, inget fungerar.:confused: det har varit så här över en vecka.

Men du har iPoden indikerad i vänstra fältet i Itunes? ("sstars Ipod" - eller vad du nu heter?). Du kan gå in och kolla på vad du har på iPoden den här vägen?
Låtarna du ska dra in har INTE ett utropstecken framför sig?

• Medlem
  • 2006-01-26 08:15
Ursprungligen av The Plague:

Men du har iPoden indikerad i vänstra fältet i Itunes? ("sstars Ipod" - eller vad du nu heter?). Du kan gå in och kolla på vad du har på iPoden den här vägen?
Låtarna du ska dra in har INTE ett utropstecken framför sig?

Jadå, jag kan fortfarande ordna med de låtar som redan ligger på den, byta namn osv. Det vill bara inte komma in några nya

Och den är inte full?
Jag skulle rsta att göra en iPod-updater med senaste ipod-programvaran, som du hittar på www.apple.se

• Medlem
  • 2006-01-26 23:16

nope, ca 15 gb kvar. Gjorde en uppdatering för ett par dagar sedan men inget hände...:(

1
Bevaka tråden