Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album-info i iTunes?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur skråen lägger man till album-info i iTunes som tex spår, artist till skivor man har som ej är tillgängliga där än?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-27 08:13

Högerklicka på låten/låtarna, välj Visa info.

Ursprungligen av Spyder:

Högerklicka på låten/låtarna, välj Visa info.

Det jag menade var;
När man sätter i en skiva som man ska exportera till iPoden så letar ju nån "låtbank" upp infot till den skivan, om man är uppkopplad till nätet, eftersom nån tidigare har lagt till just det skivinfot till "låtbanken" (låtnamn och artist).
Hur kan jag bidra och lägga til låtar som inte finns i den banken än? Om jag tex ska byta dator så måsta jag ju börja om och lägga in alla skivor igen i den nya datorn och då vill jag kunna lägga till de skivor som det ej fanns nåt info på.

Jag suger på att förklara saker, speciellt när jag sitter på jobbet och har en massa folk som pratar runt ikring mej.

Avancerat/Skicka cd-spårnamn

Tack Alphonze! Men skicka cd-spårnamn funkar inte. Jag har provat att markera spårnamnen på skivan/skivorna som jag vill bidra med men det funkar inte. Hur dum e jag:confused:

Jag vet inte till 100%, men måste man inte ha en cd aktiv i Itunes för att kunna skicka denna information? Det kanske också kan vara så att den information man skickar till "cddb"-servern inte aktiveras på en gång så att andra kan läsa "direkt"?
Sök annars info om cddb (Cd data base).

1
Bevaka tråden