Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Fel -2048: filen är inte en filmfil"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckades konvertera både en Napoleon Dynamite-sekvens och första halvan av Narnia med Videora. Trodde att jag hade lyckats konvertera andra halvan av Narnia också, men när jag ska lägga in nya mpeg-4-filen i iTunes så kommer rutan upp med felmeddelandet "Fel -2048: filen är inte en filmfil". WTF? Inget gick fel under själva konverteringen och filmen funkade bra när den var .avi-fil och jag spelade upp den i RealPlayer. Blev det kanske något "osynligt" fel under själva transaktionen eller borde jag ladda ner en ny "andra Narnia-halva" och försöka igen? Observera att det tog 6½ timme att konvertera denna 622 mb-s film.

Gnäll inte, jag fick samma meddelande efter att ha konverterat en 5gb fil i 16h...

Men vad gjorde du då? Du kunde inte åtgärda det på något sätt? Har du någon aning om vad som är felet? Vågar man försöka konvertera om samma fil, eller ska man försöka med en ny?

Gubbar, kolla andra trådar innan ni postar nya. 6 miljarder andra har samma problem som du säger. Detta är förmodligen någon bugg eller "hasp" som är programerad i itunes, eller möjligtvis ett fel. Jag har dock lösning:

Konvertera avi filmerna med Videora, först och främst. (1,5h för 650mb film)
Sen installerar ni programmet Anapod, som är ett alternativ föröverföring till ipoden istället för itunes.
Detta program överför felfritt utan problem till din ipod.

Hoppas allt löser sig.

/Hampus

Ursprungligen av hampuss:

Gubbar, kolla andra trådar innan ni postar nya. 6 miljarder andra har samma problem som du säger. Detta är förmodligen någon bugg eller "hasp" som är programerad i itunes, eller möjligtvis ett fel. Jag har dock lösning:

Konvertera avi filmerna med Videora, först och främst. (1,5h för 650mb film)
Sen installerar ni programmet Anapod, som är ett alternativ föröverföring till ipoden istället för itunes.
Detta program överför felfritt utan problem till din ipod.

Hoppas allt löser sig.

/Hampus

Är inte helt säker på att sex tusen miljoner har samma problem då apple sålt fjorton miljoner iPodar sedan G5 kom. Om alla dessa fjorton miljoner iPodar skulle varit videoversionen hade det ändå saknats 5986000000 stycken som har samma problem, och då får man väl även tänka på att det säkert endast är en bråkdel av alla som hardetta problem. Fast nog finns det fler trådar som handlar om samma sak.

Perrki, det inlägget va ju nördigt värre, du förstår vad jag menar, eller hur? Om du skulle vara rolig eller skämtade, så vare ifs lungt...men om du var seriös med det svaret, så är du sjukligt nördig asså...

Du kan testa att googla efter felmeddelande nummret, brukar alltid finnas några andra med samma problem (och förhoppningsvis även lösningar) där ute på nätet.

hampuss, nejdå det fanns inte mycket allvar i det och jag förstår precis vad du är ute efter.

Jag fick det felmeddelandet när jag konverterade sagan om ringen i Mpeg-4/720x304/1500kbps Stereo/128kbps. När jag sedan ändrade till Mpeg-4/720x304/1400kbps Stereo/128kbps så funkade filmen så det kanske är dina inställningar. Prova med att konvertera med andra inställningar så kanke det funkar.

/Josef

ok, tack för hjälpen, soldiers!

1
Bevaka tråden