Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-filmer till min iPod 30 GB

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte förra veckan en iPod 30 GB efter några år utan en iPod. Att överföra musik från iTunes i min Powerbook till iPod fungerar lika bra som tidigare. Dock ville jag testa att överföra filmer (till att börja med) från DVD. På MacForum tipsade dem mig om iSquint samt detta forum, iPOd.se.

Första kvällen läste jag ett inlägg om HandBrake, laddade ner det och "rippade" en DVD, överförde mp4-filen via iTunes och kunde titta på filmen på nattkudden i min nya iPod.

Laddade för några kvälllar sedan ner iSquint, men är nog för gammal och gaggig för att förstå hur jag skall göra?

Fråga 1 - Kan någon vänlig skäl ge mig några handfasta tips?

Fråga 2 - Vilket instrument skall jag använda HandBrake vs iSquint?

I går kväll "rippade" jag en ny DVD och skulle överföra på tidigare sätt. Överföringen misslyckades p g a att "Ipod inte kan läsa denna fil"

Fråga 3 - Hur gammal och gaggig är jag för att inte klara och förstå detta?

Tack Pierre/M-stad…

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

… för att Du vill hjälpa mig. Jag förstod givetvis att det fanns på denna site, men inte var. Skall kolla och se om jag förstår. Tack!

Har redan kollat där…

… och under dagen följt "rekommendationerna" och provat att rippa en annan DVD. Nu när jag kom hem, så fick jag samma svar igen vid överföringen/zynkningen. Blir mer och mer nyfiken hur jag lyckades första gången - vilket naturlligtvis var ren nybörjartur.

visst funkar bara handbrake på mac

Tack Jens53…

Ursprungligen av Jens53:

visst funkar bara handbrake på mac

… för att Du vill hjälpa mig. I helgen fann jag en länk i en annan tråd eller diskussion på denna site. En supertydlig information som jag följde och rippade en DVD samt överförde den direkt via iTunes. Det är så lätt när man gör rätt, sorry för det dåliga rimmet…

Länken är http://howto.diveintomark.org/ipod-dvd-ripping-guide/

1
Bevaka tråden