Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipod Och Dator är Ovänner

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det började med att ett virus förstörde datorn... vi formaterade om datorn, men det blev fel... alla våra gamla filer var typ kvar fast man kunde inte andvända dom..men ialla fall... först funkade inte itunes... men det fixade jag tillslut... men SEN när jag skulle koppla in ipoden så såg jag att det stodg att ipoden inte var installerad :eek:så jag installerade den... men sen när jag kopplade in den... hände inget... den dök inte upp i " den här datorn" eller i Itunes... så jag försökte med ett annat(usb hål)... och ett annat och...a ni fattar...men samma grej dök upp... eller dök inte upp.. vet någon vad jag ska göra

glömde en grej, när man laddar med elkontakt ( asso laddning som inte går genom datorn) kommer det ju en logga up... den med ett stort batteri som tar hela bilden, när jag kopplar den till datorn , kommer den loggan up

Ursprungligen av ipodnamazi:

Det började med att ett virus förstörde datorn... vi formaterade om datorn, men det blev fel... alla våra gamla filer var typ kvar fast man kunde inte andvända dom..men ialla fall... först funkade inte itunes... men det fixade jag tillslut... men SEN när jag skulle koppla in ipoden så såg jag att det stodg att ipoden inte var installerad :eek:så jag installerade den... men sen när jag kopplade in den... hände inget... den dök inte upp i " den här datorn" eller i Itunes... så jag försökte med ett annat(usb hål)... och ett annat och...a ni fattar...men samma grej dök upp... eller dök inte upp.. vet någon vad jag ska göra

mkt stavfel vid natten juh

(under ditt inlägg till höger finns det en redigerings knapp)

Ursprungligen av simonklinga:

(under ditt inlägg till höger finns det en redigerings knapp)

tack, men hör inte riktiktigt till ämnet

Ursprungligen av ipodnamazi:

tack, men hör inte riktiktigt till ämnet

Nej men det du skriver är inte läsbart. Hört talas om stor bokstav, punkt vid ny mening, radbrytning osv?

När man måste läsa ett inlägg flera gånger för att ens förstå innehållet tappar då jag lusten att svara.

Och dessutom en trippel-post

men herre gud, kan ni bara släppa det, jag vill verkligen ha hjälp...

  • Medlem
  • 2006-01-23 20:46

Jag tror tyvärr att en riktigt formatering av datorn är det som gäller. tyvärr.

haha,, de var det som vi gjorde.... två gånger

  • Medlem
  • 2006-01-24 16:38
Ursprungligen av ipodnamazi:

haha,, de var det som vi gjorde.... två gånger

Men du skrev att era gamla grejer var kvar på datorn och då har ni uppenbarligen inte formaterat den ordentligt.

  • Medlem
  • 2006-01-24 17:30

körde nu snabb formatering eller den vanliga?

Ursprungligen av miFFo:

körde nu snabb formatering eller den vanliga?

först råkade vi köra den snabba, men den upptäckte vi det och och gjorde den vanliga

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-01-26 17:48

Har ni flera partitioner?

Ursprungligen av arood:

Har ni flera partitioner?

HAHA, tänk på att du skriver till en person som inte fattade att man skulle trycka på den röda knappen för att datorn skulle tändas.... vad betyder partitioner

Förstår att det inte är så många som hjälper dig, du är ju helt otrevlig mot alla.
Sök hjälp nån annanstans.

Ursprungligen av cemz0r:

Förstår att det inte är så många som hjälper dig, du är ju helt otrevlig mot alla.
Sök hjälp nån annanstans.

förlåt alla, men jag blirt saå förustrerad av att jag inte kan få hjälp... och vad jag än skriver verkar vara otrevligt, men om jag inte får svar här, vart ska jag då vända mig... jag tycker att de e ferl av apple att låta ipod fansen göra en hemsida som ska hjälpa pers som har problem med deras produkt,. och nu nu värre, nu kommer massor av andvändare att fortsätta på denna tråden men ett annat ämne

Jag kan inte förklara vad partitioner är, men när du installerar om datorn och väljer i vilken enet du ska installera den så väljer du "Ta bort partitioner" och sedan "lägg till partitioner" på enhet C:. Då tar den bort exakt allting på enheten och installerar om datorn från grunden. Hoppas att jag är till nån hjälp.

ok, vad du måste göra är att installera allt i rätt ordning:

1. Windows - och sen gå in på microsofts hemsida och köra alla uppdateringar.
2. Itunes
3. skivan som kom med ipoden
4. koppla in ipoden.

Ursprungligen av Perrki:

förlåt alla, men jag blirt saå förustrerad av att jag inte kan få hjälp... och vad jag än skriver verkar vara otrevligt, men om jag inte får svar här, vart ska jag då vända mig... jag tycker att de e ferl av apple att låta ipod fansen göra en hemsida som ska hjälpa pers som har problem med deras produkt,. och nu nu värre, nu kommer massor av andvändare att fortsätta på denna tråden men ett annat ämne

Skulle nog rekommendera alla som vill hjälpa till att läsa den här reviderade versionen istället för den ovan.

Förlåt alla men jag blir så frustrerad av att jag inte kan få hjälp, och vad jag än skriver verkar ni tycka att jag är otrevlig. Men om jag inte får svar här, vart ska jag då vända mig. Jag tycker att de är fel av apple att låta ipod-fansen göra en hemsida som ska hjälpa personer som har problem med deras produkter. Och nu ännu värre, nu kommer massor av användare att fortsätta på denna tråden men ett annat ämne.

Lär dig skriva själv innan du klankar ner på andra.. Börjar tröttna på folk som bara skriver skit om andra och aldrig kommer med något konstruktivt.. När du ringer apple-supporten, vägrar de ge dig hjälp för att du inte talar perfekt engelska?

Ursprungligen av Visslaren:

Lär dig skriva själv innan du klankar ner på andra.. Börjar tröttna på folk som bara skriver skit om andra och aldrig kommer med något konstruktivt.. När du ringer apple-supporten, vägrar de ge dig hjälp för att du inte talar perfekt engelska?

1 har du hört mig prata engelska, jag har bott i L.a tio av mina fjorton år.... take it or leave it med stavningen 2 vem har jag klagat på, jag skrev det du just gjorde, att man kommer att släppa detta ämnet och att jag inte får något svar.3 nu är det typ ändå försent, min ipod är inlämnad och tom, dom tömde hårddisken,,,:D hurra för mig, de fanns bilder av när vår vän gifte sig, och nu är dom bilderna bortaaaa

  • Medlem
  • 2006-01-30 16:24

nu tycker jag vi skiter i vem som skriver fult och vem som skriver fint..

problemet här är snarare att man kan inte hjälpa till när felrapporten man får i princip består av "det funkar inte" ..

om någon här ska kunna hjälpa till så måste du nog först göra lite egen felsökning.

jag skulle föreslå att du börjar med att köra in ipoden i en annan dator och ser vad som händer. funkar det så kan vi ju konstatera att det är din dator som det är fel på. funkar det inte, så föreslår jag att du tar och letar upp någon med en ipod som ni vet fungerar, och testar den på din dator. funkar den då så är det din ipod det är fel på.

sen får man ju ta det från där.. om vi tex förutsätter att ipoden funkar (i första fallet) och det är din dator det är fel på, då kan du ju testa koppla in en kamera tex och se ifall det fungerar. isf är det inget fel på usb-kontrollern. funkar inte det så kan du ju försöka hitta drivrutiner till kontrollern.. sen är det bara att fortsätta så..

förhoppningsvis kommer du fram till felet, det brukar lösa sig ifall man bara andas lite och inte stirrar med massa saker på en gång.

min första fråga är ju ifall du har service pack 2 installerat till xp, för annars kan jag tänka mig att den gnäller på både det ena och andra..

edit: ja, jag såg inte att ipoden blivit inlämnad.. å andra sidan har jag nog aldrig sett ett inlägg som faktiskt löst ett problem för någon här.. brukar ju vara "boota om ipoden" som är svaret, men som aldrig hjälper..

Ursprungligen av deez:

[...] å andra sidan har jag nog aldrig sett ett inlägg som faktiskt löst ett problem för någon här.. brukar ju vara "boota om ipoden" som är svaret, men som aldrig hjälper..

Hrrm..
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=54190
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=54303&highlight=ta+bort+dubletter

Nu har du sett 2 st iaf.

  • Medlem
  • 2006-01-30 23:17

de där är ju rena handhavandefel / brist på info.. i detta fallet känns det ju mer som ett hårdvarurelaterat problem, speciellt med tanke på att ipoden nu är på service.. men visst.. möjligen generaliserade jag lite..

fast jag har sett en tråd som löste nått problem, och det var dendär där det visade sig att man kunde laga nått problem med en hängd ipod genom att slänga den i golvet.. tydligen information direkt från apple.. om jag nu inte blivit lurad.. om det var sant var det ju ett otroligt kul sätt att lösa problem på.. heh

Ursprungligen av ipodnamazi:

1 har du hört mig prata engelska, jag har bott i L.a tio av mina fjorton år.... take it or leave it med stavningen 2 vem har jag klagat på, jag skrev det du just gjorde, att man kommer att släppa detta ämnet och att jag inte får något svar.3 nu är det typ ändå försent, min ipod är inlämnad och tom, dom tömde hårddisken,,,:D hurra för mig, de fanns bilder av när vår vän gifte sig, och nu är dom bilderna bortaaaa

Men hallå! Jag försvarade ju dig, det var den andra killens dryga inlägg jag citerade
Hursomhelst, det löste sig!

1
Bevaka tråden