Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano i bilen

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad ska jag använda för prylar om jag vill koppla in min iPod Nano i min Lexus? Vill kunna styra den med orginalstereon. Nån som vet vad jag ska skaffa för grejer?

För det första så kan du söka i forumet om du vill veta vilka grejer du vill ha för att koppla in nanon till bilstereon.
Här är en länk till apples iPodbilsajt. Lexus finns inte med men det kanske kan hjälpa ändå.
http://www.apple.com/se/ipod/ipodyourcar/

Har redan kollat där, men jag kan inte lista ut det ändå.

Tack för tipset dock

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-20 09:48

Kolla in icelink plus, http://www.densionusa.com/

Har för mig att BRL saluför den och den är nog det enda alternativet du har.

Griffin har väl någon mojäng för det där om jag inte minns fel, kanske i enklaste laget, men man kunde iaf byta låtar och justera volymen med bilstereon. Krävdes kassettdäck dock..

Jag har kassetdäck och har köpt en adapter så länge, men jag vill inte ha nån sladd som hänger från stereon, ser så jäkla billigt ut. Vill att den ska kopplas in på baksidan och ha Nanon i handskfacket men ä'ndå kunna byta låter utan att behöva pilla på Nanon

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-21 17:32
Ursprungligen av Altosty:

Jag har kassetdäck och har köpt en adapter så länge, men jag vill inte ha nån sladd som hänger från stereon, ser så jäkla billigt ut. Vill att den ska kopplas in på baksidan och ha Nanon i handskfacket men ä'ndå kunna byta låter utan att behöva pilla på Nanon

Som jag skrev, kolla in icelink plus. Om du inte redan har en iPod ready bilstereo vill säga. Ett par nyare stereo/biltillverkare har lagt till en port på stereon för att koppla in en kabel som kopplas till porten på ipoden och sedan kan man styra den från stereon. Annars så löser icelink det åt dig.

off topic: det skulle va ballt om apple kunde göra en special deignad stereo för just ipods.

Tack för det tipset, har mailat ice<link. Får se vad dom säger

Köp en alpine stereo där är det inbyggt dock för ipoden.

Ursprungligen av Ipod_Tim:

Köp en alpine stereo där är det inbyggt dock för ipoden.

Ja jag har sett att vissa stereotillverkare har inbyggt stöd för iPod numera, men jag kan inte byta ut stereon i min Lexus, det e fabriksstereo som sitter inbyggd.

Men jag tycker ju att det på något vis bör gå att koppla ipoden via cd-växlar ut/in-gången

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 11:33

inom nått år skulle 1/3 av alla nyproducerade amerikanska bilar har stöd för ipod tyckte jag läste på ilounge

ice>Link köper du på www.densionsweden.se

Den enda ice<link som fubngerar är fm-modellen och då kör jag nog hellre med en kasett-adapter för 70 spänn än Fm modellen som kostar ca 1200

Är det någon som har testat Icelink? Är nyfiken då man ju inte får ha Itrip i sverige.

Ursprungligen av bumseman:

Är det någon som har testat Icelink? Är nyfiken då man ju inte får ha Itrip i sverige.

Jag har stoppat in en ice link plus till min Ipod video 60 gb. Funkar fint i min Audi TT och väldigt enkel installation.

FM sändare?

Är det någon som använder en fm sändare till bilen? (Itrip etc.)
Ljudkvalitet?
Att rekomendera?

Mvh Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-26 23:10

Icelink funkar kanon.. har en bmw e46 där grejerna sitter i.. funkar prima ballerina. Funkar både med nano och minin.. ett måste

1
Bevaka tråden