Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sätts ej på

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag ska sätta på min iPod Nano så kommer det upp en bild, å på det bilden är det en mapp med en "varningskylt" (en triangel med ett utropstecken i) och så står det "www.apple.com/support/ipod/" Och jag gått på den hemsidan flera gånger men hittar ingenting som kan hjälpa mej. Är det någon som vet vad för fel det är på min Nano ?

http://www.apple.com/ipod/download/ ladda hem ipod updater kör restore/återställning och ditt problem är löst

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-25 22:17

Det behöver inte lösa problemet.

Funkar det inte med en restore så får du skicka in den på serivce. Det är det den ikonen oftast betyder.

folder exclanation mark är för den inte kan starta från det operativ systemet som ligger på ipoden, och behöver göras till fabriksinställningar.

det som oftast betyder reperation är en liten ledsen apple ikon i displayen och den är ordagrant ledsen,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 21:56

precis. den kan inte starta operativsystemet pga av tex diskfel = inlämmning på service. tror %-satsen är högre på att service krävs än att en resotre hjälper. iaf om man läser på ilounge...

Well majoriteten av alla som lämnar in ipoden hade inte behövt göra det.
av egen erfarenhet så kan jag säga att folder exclanation mark har oftast varit mjukvara och inte hårdvara.

Har samma problem som översta talare och jag är mycket irriterad. Jag är inte särskilt bevandrad men har försttt att en "restore" kanske kan hjälpa, MEN jag kan inte få kontakt med min Nano utan den dyker helt sonika inte upp när jag pluggar in den i min dator. Frågan blir då hur jag löser detta problem så jag kan lyssna på min Ipod.

Tackar på förhand

Daniel

1
Bevaka tråden