Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många här har på sitt klickljud på sin iPod?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte fråga en liten nyfiken men korkad fråga med....

Vilka här använder klickljudet på sin iPod?

Är det via högtalaren? I Lurarna eller både och? Eller inte alls?

Och varför? Motivera ditt svar ::)

Använder inte klickljudet.. Riktigt störigt asså... Om man t.ex är i skolan och är på en lektion kan man inte ha på klickljudet för att det skulle störa alla andra..

Jag har det i högtalaren.
Vet inte varför men så är det.

300 inlägg! WOHO!!

Ursprungligen av Marcus F:

Jag har det i högtalaren.
Vet inte varför men så är det.

300 inlägg! WOHO!!

Jag måste helt enkelt bara få gratulera, men det var väl inte så länge sedan jag hurra:ade för ditt 200:e, va?

Jag har det. Vet inte varför, har antagligen inte orkat ta bort det.

83 inlägg! WOHO!!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 00:04

Har i högtalarna, dock inte i lurarna. Varför?? Det låter ju dödskönt!!

Har det i båda. Låter lyxigt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-01 07:36

jag hade i högtalarna..

Jusst nu är min Nano på service :S

Klickljudet i Ipod…

… är som Emils köttsöppe. Får man inte surpla, vet man inte att det är köttsöppe…

Haha, nej det var det inte. Det går snabbt framåt

Men med såna här onödiga inlägg så är det kanske inte konstgt.

Jag har inte på klickljudet för jag tycker att det är störigt

  • Medlem
  • 2006-02-01 17:04

Kör inte med det..

  • Medlem
  • 2006-02-01 18:40

Självklart har jag på klickljudet. (i högtalaren) Det utgör ju en stor del av iPod-kännslan. Det är riktigt coolt tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 21:15
Ursprungligen av Muppo:

Självklart har jag på klickljudet. (i högtalaren) Det utgör ju en stor del av iPod-kännslan. Det är riktigt coolt tycker jag.

håller med dig Muppo
men har stängt av den nu för att det klickar lite väl mycket

Ursprungligen av XeroX:

håller med dig Muppo
men har stängt av den nu för att det klickar lite väl mycket

Drar klickljudet mer batterier?

Köpte min Nano igår. Klickljudet var coolt men jag stängde av det ganska snart
då det var lite störigt, speciellt för sambon på kvällen.

Ja har i hörlurarna...

  • Medlem
  • 2006-02-05 16:49

tyckte det kändes lite lyxigt i början men tog bort det efter några dagar för det kändes störigt och onödigt.

Jag har det i den LILLA högtalaren!

Ursprungligen av flying_spoon:

Jag har det i den LILLA högtalaren!

Och var sitter den stora?

Har det bara i hörlurarna.

SJÄLVKLART har jag klickljud på iPod. Man hör bättre när man trycker på knapparna (speciellt 3G som inte har någon "riktig" knapp) och så får alla runt en reda på att det är en iPod man har. Obetalbart

har inte ljudet på. "skriv en bra anldening här"

Har inte på det alls, sjukt irreterande kan det vara:P jobbigt att ha det i lurarna om man är mitt i en bra låt och så ska man klicka sig nånstans så låter det jobbigt:P

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-13 12:40

Har inte klickljudet på, störigt på lektionerna i skolan om inte annat.

Icke sa Nicke jag har inte det på, varken i den gömda högtalaren eller i hörlurarna. Jag tycker att jag ser när jag bläddrar.:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-13 15:56

Gammal tråd, I know. Men går det att välja så att man får klickljudet bara i högtalaren på nya Ipod Classic och inte i lurarna? Tycker det är störigt när klickljudet kommer ut i bilstereon, däremot gillar jag känslan av att höra det från ipoden..

Har klicket i högtalaren på tuchen.. annars fungerar inte många musik-apps.. (typ moo cow music's apps)

Har klicket i högtalaren för att det ger en återkoppling till hur snabbt man snurrar på hjulet (och därav hur många steg man flyttar sig i menyer, etc).

Har testat att ha det utan och saknade det. Gillar normalt inte tangentbord som "piper", men i detta fallet så är det såpass diskret att det är snyggt att höra på.

Gillar dock inte i lurarna - blir allt för högt och påträngande när jag testat (dessutom rätt störigt då det låter även när man lyssnar på musiken).

Ursprungligen av martinot:

Har klicket i högtalaren för att det ger en återkoppling till hur snabbt man snurrar på hjulet (och därav hur många steg man flyttar sig i menyer, etc).

Har testat att ha det utan och saknade det. Gillar normalt inte tangentbord som "piper", men i detta fallet så är det såpass diskret att det är snyggt att höra på.

Gillar dock inte i lurarna - blir allt för högt och påträngande när jag testat (dessutom rätt störigt då det låter även när man lyssnar på musiken).

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Håller med till sista bokstaven!

Bevaka tråden