Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT nyheter?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag hade hoppats att jag kunde ladda ner senaste nyhetssändningen från SVT i min iPod, typiskt från denna sida http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34468&a=459150 ... Men nu verkar det ju bara vara gjort för att ladda ner TV-programmen till datorn via RSS och inte automatiskt till min video pod. Jag har provat att dragndrop XML referenserna till iTunes och lite andra varianter. Jag får en podcast regisgtrerad i iTunes, men ingenting laddas ner... Nar jag försöker tvinga en synk får jag "Network connection could not be made".

Jag tänkte väl fråga SVT om de kan fixa "riktig" Video PodCast, men först tänkte jag kolla med er om det är något jag missat... Kanske jag bara gör fel? Borde jag kunna få in dessa nyheter i podden?

Mvh

Anders

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-17 19:35

Det verkar som att SVT bara erbjuder strömmar i Real- eller Windows Media format. Alltså inte ens rena filer som man kan ladda hem och konvertera själv. iTunes stöder inte desa format, så det är därför inga filer laddas hem.

Så det blir nog till att få SVT att komma ikapp utvecklingen. Nyheterna i iTunes och iPoden hade varit perfekt! Det hade varit riktigt bra Public Service.

Med ett program som heter CocoaJT till mac som spelar in strömmar, både real och wmv. Jag har lyckats att spela in en wmv stream till belåtenhet, svt sänder ju ut i real så det ska kunna fungera.

Ursprungligen av anders5737:

Jag tänkte väl fråga SVT om de kan fixa "riktig" Video PodCast, men först tänkte jag kolla med er om det är något jag missat...

Hehe, jag frågade aldrig men SVT läste väl mitt inlägg skärpte sig!

1
Bevaka tråden