Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig förstärkare i Ipod eller? Ljudet slår igenom

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft min Ipod Video i en månad snart. Men det dåliga ljudet måste snart rättas till. annars byter jag till en annan mp3 spelare. Hade en Archos Gmini innan och den hade klockrent ljud och den klarade att driva vilka lurar som helst. Men min Ipod klarar ju inte ens att driva originallurarna. Ljudet slår igenom på högsta volym. Jag har provat andra lurar också, men det verkar som om Ipodens förstärkare inte klarar det. Är det såhär för alla här? Eller är ert musiköra så dåligt att ni inte märker det?

/Jobobobo

Ursprungligen av Jobobobo:

Jag har haft min Ipod Video i en månad snart. Men det dåliga ljudet måste snart rättas till. annars byter jag till en annan mp3 spelare. Hade en Archos Gmini innan och den hade klockrent ljud och den klarade att driva vilka lurar som helst. Men min Ipod klarar ju inte ens att driva originallurarna. Ljudet slår igenom på högsta volym. Jag har provat andra lurar också, men det verkar som om Ipodens förstärkare inte klarar det. Är det såhär för alla här? Eller är ert musiköra så dåligt att ni inte märker det?

/Jobobobo

Jag har inte det problemet. Kan det inte vara dina röster i huvudet som slår igenom?

  • Medlem
  • 2006-02-04 11:54

Testa att höja volymen till max på alla låtar i iTunes, alltså på filinfo.

Nej ladda ner gratisprogrammet mp3gain (googla) och använd det för att sänka volymen på alla ipods låtar. Då slipper du att ljudet slår i taket. Om volymen i ipoden blir för låg efter detta, använd goPod för att häva volymspärren.

Ursprungligen av Jobobobo:

Det man får göra och som jag också gjort, är att köra goPod. Den tar bort spärren och man får perfekt ljud.

Är du korkad eller? Inte för att vara taskig, men du kanske borde läsa vad folk skriver...

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Om volymen i ipoden blir för låg efter detta, använd goPod för att häva volymspärren.

Flera timmar efter Sebbe skrev det inlägget så skriver du ett inlägg här där du klagar på att alla missupfattar dig och att du ville att de skulle säga att man skulle använda goPod (vilket Sebbe redan sagt åt dig) - men som om inte det var nog...du startar även en tråd om hur bra goPod är, vi har redan några tiotal såna trådar + som sagt att du reda fått detta tips tidigare i denna tråd. Ska du ställa frågor, snälla läs svaren innan du börjar skälla ut folk.
Tack

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Nej ladda ner gratisprogrammet mp3gain (googla) och använd det för att sänka volymen på alla ipods låtar. Då slipper du att ljudet slår i taket. Om volymen i ipoden blir för låg efter detta, använd goPod för att häva volymspärren.

Det verkar som om du inte kan någonting om hur ljud fungerar. Visst såg jag ditt inlägg. Men att använda ett program som sänker volymen på låtarna hjälper inte eftersom det inte är volymen som är sänkt på Ipod utan effekten på förstärkaren. Något helt annat alltså. Sedan att jag gjorde en helt ny länk beror på att många skrev att deras Ipod krashade efter att ha använt GoPod. Ville bara skriva en ny tråd för att berätta att GoPod är uppdaterad och stöder ALLA Ipod.

Alla ni som har svarat har alltså inte fattat vad jag menade. Eller så har ni som jag sa tidigare, dåligt musiköra. De Ipods som sälja utanför EU har inga problem med volymen. Men de som säljs inom EU har en volymspärr. Men volymspärren sitter på själva förstärkaren, vilket gör att den inte orkar driva alla hörlurar. Den ger inte ifrån sig max effekt helt enkelt. Så därför slår bas igenom i vissa lurar. Någon skrev om att man kan höja volymen i Itunes, men detta tar alltså INTE bort problemet jag skrev om. Det man får göra och som jag också gjort, är att köra goPod. Den tar bort spärren och man får perfekt ljud.

Ursprungligen av Jobobobo:

Alla ni som har svarat har alltså inte fattat vad jag menade. Eller så har ni som jag sa tidigare, dåligt musiköra. De Ipods som sälja utanför EU har inga problem med volymen. Men de som säljs inom EU har en volymspärr. Men volymspärren sitter på själva förstärkaren, vilket gör att den inte orkar driva alla hörlurar. Den ger inte ifrån sig max effekt helt enkelt. Så därför slår bas igenom i vissa lurar. Någon skrev om att man kan höja volymen i Itunes, men detta tar alltså INTE bort problemet jag skrev om. Det man får göra och som jag också gjort, är att köra goPod. Den tar bort spärren och man får perfekt ljud.

Eller så är det du som hör fel? Det kan ju vara så att det är du som har dåligt musiköra, taskig andedräkt och en konstig frisyr!

Hursomhelst har Jobobobo dålig attityd!
Börja sina rop på hjälp med en förolämpning angående huruvida resten av världens iPodanvändare har dåligt musiköra... Starkt jobbat!

Han (du) har säkert alldeles rätt vad gäller förstärkaren och är säkert en hejjare på det mesta ch multiinstrumentalist för den delen - det försvarar likväl inte en kass attityd mot folk som faktiskt försöker lösa ett problem som inte är deras eget!

1
Bevaka tråden