Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod har hängt sig

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 17:08

jag har fått ett problem, jag laddade över några låtar från min mac, tog bort iPoden som man ska.
Datorn sa inget, men när jag ska kolla på låtarna så går det inte att göra någonting!
Den har hängt sig totalt, jag har försökt att hålla in pause-play knappen över 10 sek, '
men den vill inte fungera iaf.
Är det någon som har/haft samma problem?

//Peter

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-24 19:27

Hmm, du ska hålla in menu och play/pause-knapparna samtidigt så ska iPoden starta om sig.

  • Medlem
  • 2005-02-25 01:44

Jag fick nyss Samma problem, Den reagerar inte på Nått... Va fan ska ja göra??

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-25 19:30

Ja just det, glömde visst:

* Lås iPoden (Hold)
* Lås upp iPoden
* Håll in menu och play/pause samtidigt tills Apple-loggan kommer upp. (Detta gäller väl nyare iPods också, va?)

Då ska iPoden starta om sig och (förhoppningsvis) fungera normalt.

Min iPod är oxå helt död.
Lyssnade på den inatt, den verkade krångla lite - att den "hackade" i vissa spår(typ som när det är skit på en cd-skiva), men jag ignorerade. Imorse lyssnade jag ytterligare nån låt.
5 min eftr detta när jag ska lyssna igen är den död.
Fungerar inte att göra en reset.
Inga knappar fungerar...
Vad göra?
Skicka tillbaka den?

Ursprungligen av Spyder:

* Håll in menu och play/pause samtidigt tills Apple-loggan kommer upp. (Detta gäller väl nyare iPods också, va?)

?!??!?!?
Är det inte mitt- och "menu"-knappen som gäller för reset?

?!??!?!?
Är det inte mitt- och "menu"-knappen som gäller för reset?[/QUOTE]

Beror vilken modell du har, testa bägge sätten!

  • Medlem
  • 2006-02-04 18:07

På min 30Gig, G5:a var det mitten+menu-knappne som gällde

Helt plötsligt idag efter att ha snackar med apple-support, testat soft reset typ 100 ggr och beställt en kartong att skicka in den på service i, då hoppar den igång!!!
Har inte förklaring till varför...

MEN...
Idag när jag har den inkopllad och uppdaterat den i iTunes, så tänker jag göra en "volymjustering"(tycker den spelar aningen lågt) av ALLA låtarna som jag har inlagda på den. Jag markerar alla låtar och går in på info för att justera upp volymen ett steg. Går ifrån datorn en stund(ca 30 min), och kommer tillbaka och datorn har gått till viloläge och iPoden har fastnat med "Koppla inte från"-skylten på skärmen nedsläckt.

Vad göra?!??!

Är min Ipod en av alla uppfuckade jag borde skicka in - även om den hoppar igång?

Lägg märke till att mina uppdateringar av Ipoden görs via USB1 och går lite segt.

1
Bevaka tråden