Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony slår iPod tyvärr!! :p

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Svar till Daniels:

Du gjorde mig lite Breathless där.... Ja du jag saknar lite ord... förlåt Daniels
Inte min mening att låta agressiv som sagt jag ber om ursäkt, jag har bägge fötterna på jorden alltid faktiskt .... men okej om du tog dig illa vid så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för mitt drägliga beteende!

Jag skrev bara en korkad grej och det var det med orgasmen, men sorry om jag nu säger detta... Men är du väldigt finkänslig av dig eller? Var bara tvungen att säga det.... Sen ville jag ju få det tolkat lite som ironi det jag skrev om angående "orgasmen"... Men okej alla uppfattar det ju på sitt sätt, men jag var ironisk och försökte inte vara agressiv på något plan överhuvudtaget. Och det var inte heller direkt menat mot DIG!

Jag är absolut inte ute efter att ha det senaste alltid, glöm det, jag vill bara ha en MP3 Spelare som är bra, jag anser inte att jag är en prylbög för att jag bytat mp3 spelare redan men jag fastnade för designen på Sonyn och diggade inte riktigt min iPod Nano för att vara helt ärlig, den kändes för liten nästan så att den skulle kunna gå mitt itu när som.... Sonyn kändes mer stabilare...!!

Så det blev en sådan och jämför inte mp3or med kylskåp

Ps.... luktar TRÅD LÅST här snart om gräl fortsätter!!!!

Tillbaka till ÄMNET!! SONY vs NANO..... Skriv era grejor folk!!

Till Daniels igen.... Okej nej jag skulle inte ta det personligt angående det om att sträva mot att alltid ha det bästa... Men den där WALKMANEN uppfyller mina behov, en mp3 med mkt minne (6GB för mig är precis lagom) 4 GB var för lite.... och allt annat över 10 GB känns onödigt... 20 h batteri är alldeles perfekt för mig, med tanke på att jag pendlar 3h varje dag till och från jobb och Sony levereras med en laddare vilket osså tillfredställer mina behov, färgskärm är något jag verkligen inte prioriterar överhuvudtaget på MP3 spelare.... Känns onödigt och slukar bara batterier.... Vad jag gillar med Sonyn är (med tanke på att man är Sony Ericsson användare) att de har en IKON baserad Meny i Walkmanen precis som i en Sony Ericsson Mobil.... MYCKET positivt...!!

BTW vad fanken menar du med att Sony alltid ska vara sämre?? Sony och har alltid varit bättre på att göra sina tekniska prylar än alla andra.... SE har tex klått alla mobil tillverkare med sina nya Wlakmanlurar, de slår allt.... folk fattar bara inte pga deras naivitet att Sony ÄR bättre än iPod, för det tittar bara med ett öga och testar inte sakerna och de "tror" och yttrycker sig om att den är ful och klumpig, ja men vad moget du har ju säkert håll i en sådan ju.... RIGHT!!! Testa den och håll tyst...!! Sen därefter kan ni komma tillbaka med era inteligensbefriade svar.....!!

Men smaken är som baken, den uppfyller mina behov, det gjorde inte iPods s.k utlovade 14 h som höll 7h dvs 1 arbetsdag.....!!!


Som jag menade, skaffa något som passar dina behov än något som är bättre än de ena och de andra - vilket du, anjuna_beats, verkar ha gjort.
Jag hoppas du får ut det mesta av den, man ska ju vara nöjd med sina saker inte sant?

Självklart tar jag inte dina ord personligen va, tycker bara att dom små orden är onödiga...

Hur som helst, jag är nöjd med min nano, är iofs inte så kräsen av mig heller.
Låt detta stanna här eller skicka PM till mig.

anjuna_beats snackar om sin laddare hela tiden... Men man kan faktiskt köpa en laddare till iPod för under hundra spänn.. Så det är ju bättre att sänka priset på iPodarna genom att inte skicka med någon laddare..
Och dom som behöver en laddare kan ju köpa en då...

Ursprungligen av Ollesallagetter:

anjuna_beats snackar om sin laddare hela tiden... Men man kan faktiskt köpa en laddare till iPod för under hundra spänn.. Så det är ju bättre att sänka priset på iPodarna genom att inte skicka med någon laddare..
Och dom som behöver en laddare kan ju köpa en då...

Tänk så är man lat och inte orkar köpa laddare och väger 450 kg som jag gör??

Ursprungligen av anjuna_beats:

Tänk så är man lat och inte orkar köpa laddare och väger 450 kg som jag gör??

Då ber man ups köra hem prylarna till en!

På siba i stockholm, där jag var idag och kollade, hade de ställt G5 och nano bredvid just denna sony (fast lila) och då såg man direkt vilken skillnad det var i kvallitet och form, för att inte tala om design och knapparna. iPod for life.

Nej men den Sonyn var ju inte allt for grann. Haller mig till min ipod 30 gb video istallet

Precis som alla andra så fint säger i denna tråd ... smaken är som baken.

Men ska man tycka denna spelare är bättre än nano'n måste man vara både blind och döv.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-08 11:30

jag har IPod video med 30 gb......skulle inte klara mig utan spelen när man är på dass på jobbet.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-08 13:13
Ursprungligen av rogge-h:

jag har IPod video med 30 gb......skulle inte klara mig utan spelen när man är på dass på jobbet.....

Kan just undra vilka filmer du har på din video...;)

Ursprungligen av rogge-h:

jag har IPod video med 30 gb......skulle inte klara mig utan spelen när man är på dass på jobbet.....

Hmm?? Porr?

Nej nu jävlar..... jag tar tillbaka ALLT jag har sagt om den där förbaskade Sonyn!!!

Den pajade bara sådär häromdagen den startade inte, och när den väl startades stod det bara massa konstig japan liknande text, vilket inte innebär ett skit för mig, har aldirg ens tappat den i marken, sen fick jag igång den på normalt språk och då stod det HÅrdisk krashad eller nåt liknanade :s Blev piss förbannad, gick till affären (köpte den inne på Fona i Köpenhamn) och sa nej fy fan denna vill jag inte längre ha, de ville skicka den på service, jag sa bara nej, jag har 4 veckors öppet köp och har rätt att kräva tillbaka på pengarna, efter en halv timmes tjat med chefen där inne gav han mig tillbaka exakta summan vad min Walkman kostade dvs 1995 DKK Ca 2400 kr .....

Så nu jävlar ska jag beställa en ny iPod Nano (IGEN) FAAAAAN man kommer ju ändå tillbaka till iPod hahhaha!!

Får väl erkänna iPod är Bäst!!!

  • Medlem
  • 2006-01-12 12:49
Ursprungligen av anjuna_beats:

Nej nu jävlar..... jag tar tillbaka ALLT jag har sagt om den där förbaskade Sonyn!!!

Den pajade bara sådär häromdagen den startade inte, och när den väl startades stod det bara massa konstig japan liknande text, vilket inte innebär ett skit för mig, har aldirg ens tappat den i marken, sen fick jag igång den på normalt språk och då stod det HÅrdisk krashad eller nåt liknanade :s Blev piss förbannad, gick till affären (köpte den inne på Fona i Köpenhamn) och sa nej fy fan denna vill jag inte längre ha, de ville skicka den på service, jag sa bara nej, jag har 4 veckors öppet köp och har rätt att kräva tillbaka på pengarna, efter en halv timmes tjat med chefen där inne gav han mig tillbaka exakta summan vad min Walkman kostade dvs 1995 DKK Ca 2400 kr .....

Så nu jävlar ska jag beställa en ny iPod Nano (IGEN) FAAAAAN man kommer ju ändå tillbaka till iPod hahhaha!!

Får väl erkänna iPod är Bäst!!!

Du är ägd anjuna. iPod is teh shit! iPod äger allt och alla.. Spec Nano

anjuna_beats...
Välkommen tillbaka...

Ursprungligen av daniels:

anjuna_beats...
Välkommen tillbaka...

Tackar

Ja herregud, jag föll väl för designen och laddaren på Walkmanen haha!

Men Nanon är ju ändå snyggare.....

Men Guys!! Det var ändå ni som fick mig till att fatta beslutet att lämna tillbaka den, efter alla motargument mot mig så..... kan man ju inte låta bli att älska iPod så mycket....!!

Som nån kille sa om mig här (Anjuna_beats du är ÄGD) haha det stämmer väl?

iPod åtminstonde, Herregud bästa Grejen som nånsin byggt i musikväg!!

Ciao

*applåder, applåder*

Men snälla, köp inte en nano!
Köp en iPod G5 30 GB!

Hahaha, kul med folk som kan erkänna när de har fel i alla fall....

Jag vill ha iPod för att det finns så många skojiga funktioner på dem (har 30GB Video), erkänner att jag är lite pryl-fixerad, hahaha (men inte prylbög för jag är ju tjej) och att man sedan kan lyssna på musik/ljudböcker på dem, det är ju också bra....!!!
Finns säkert massor av bra mp3-spelare men jag gillar min iPod så tillsvidare nöjer jag mig med att kika runt vad andra skriver om andra märken.

HAHAHAHA!

Btw... detta har INGENTING med tråden att göra... men kan iPoden laddas även om datorn är avstängd i USBn? Aldrig testat detta..... (alltså så länge strömbrytaren är igång i datorn så klart) Men sjävla datorn avstängd)....?? Är det möjligt? Tar det extra lång tid att lada den då?

Ursprungligen av anjuna_beats:

HAHAHAHA!

Btw... detta har INGENTING med tråden att göra... men kan iPoden laddas även om datorn är avstängd i USBn? Aldrig testat detta..... (alltså så länge strömbrytaren är igång i datorn så klart) Men sjävla datorn avstängd)....?? Är det möjligt? Tar det extra lång tid att lada den då?

Nej, det går absolut inte!

  • Medlem
  • 2006-01-18 19:19
Ursprungligen av ekko90:

Nej, det går absolut inte!

Jodå! Med min mini fungerar det iaf det tar extremt lång tid och iPoden uppfattar inte att den laddas men det gör den. Upptäckte det en gång då jag glömt iPoden i datorn över natten, den hade 50% av batteriet kvar när jag lade mig men när jag vaknade var det 100%. Blev riktigt förvånad.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 13:51

tror inte det, eftersom datorn inte brukar någon ström då

Tjaba själv så tycker jag att den nya mp3n av sony är rikgtigt snygg men jag skulle häldre köpa ipod

Anser att tråden kan låsas nu!

ASSÅ VA FAN KILLEN! DU TROR PÅ DET OCKSÅ! IPODS = OÖVERVINNERLIG!
APPEL KOMMER ALLTID OCH HA BÄST DESIGN PÅ SINA MP3-SPELARE! SÅ VI SKITER I SONY OCH DERAS PLASTIGA MP3-SPELARE!

tack för mig

Ursprungligen av flying_spoon:

ASSÅ VA FAN KILLEN! DU TROR PÅ DET OCKSÅ! IPODS = OÖVERVINNERLIG!
APPEL KOMMER ALLTID OCH HA BÄST DESIGN PÅ SINA MP3-SPELARE! SÅ VI SKITER I SONY OCH DERAS PLASTIGA MP3-SPELARE!

tack för mig

Känns det bättre nu när du släppt ilskan?

Ursprungligen av flying_spoon:

ASSÅ VA FAN KILLEN! DU TROR PÅ DET OCKSÅ! IPODS = OÖVERVINNERLIG!
APPEL KOMMER ALLTID OCH HA BÄST DESIGN PÅ SINA MP3-SPELARE! SÅ VI SKITER I SONY OCH DERAS PLASTIGA MP3-SPELARE!

tack för mig

Är du verkligen 29 år? Du uttrycker dig som en 9 åring.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-05 18:56
Ursprungligen av flying_spoon:

ASSÅ VA FAN KILLEN! DU TROR PÅ DET OCKSÅ! IPODS = OÖVERVINNERLIG!
APPEL KOMMER ALLTID OCH HA BÄST DESIGN PÅ SINA MP3-SPELARE! SÅ VI SKITER I SONY OCH DERAS PLASTIGA MP3-SPELARE!

tack för mig

Appel, tssssss!

Det är ju bara att jämföra forumen! Vem har flest, iPod eller Sonys "senaste" ?!

Bevaka tråden