Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter på filmer

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja använder Windows, och har använt c:a 10 olika program för att göra om filmer till iPoden, och INGET av dom kan få med undertexterna (om man kopierar en DVD film till datorn), varför? Varför finns det inget program som gör detta? Jag ska snart byta till en Mac, finns det nåt program på Mac OSX?

Rippar man från DVD med Handbrake kan man välja att ta med undertexterna. Fast du kanske syftar på när man gör om befintliga filmfiler till iPod-format?

Nej, jag menar när man gör om en DVD film till iPoden, tack för svaret.

Konstigt att det inte finns mer intresse för undertexter...iPod finns ju utanför USA också liksom

Undertexter brukar alltid vara besvärliga. Även om man har en film i datorn och på nätet tankar ner en svensk text brukar det vara klurigt (för att inte säga omöjligt) att applicera den och få rätt synk.

  • Medlem
  • 2006-02-04 23:17

Lär dig engelska så löser det problemet...

förlåt, var bara tvungen..

Ursprungligen av rod:

Lär dig engelska så löser det problemet...

förlåt, var bara tvungen..

men ibland kan man vilja se på en film utan att ha ljudet så högt.

Som sagt, Handbrake funkar utmärkt. Har för mig att det finns till PC också.

http://handbrake.m0k.org/

Handbrake finns inte till Windows vad jag vet. Men jag citerar mig själv ur en annan tråd: "Testa PQ DVD to iPod. Programmet är enkelt, bra och vald undertext kommer med." Funkar finfint.

Oops, sökte på handbrake och windows och såg att det visst har gjorts en portning

  • Medlem
  • 2006-02-05 20:31
Ursprungligen av xevious:

Handbrake finns inte till Windows vad jag vet. Men jag citerar mig själv ur en annan tråd: "Testa PQ DVD to iPod. Programmet är enkelt, bra och vald undertext kommer med." Funkar finfint.

Oops, sökte på handbrake och windows och såg att det visst har gjorts en portning

....men det kostar pengar....

Det var en kille här på ipod.se förut som påstod att han fått undertexter med DVD Shrink, och jag skulle väääääldigt gärna vilja veta hur han gjorde. Fråga honom? Tyvärr har han inte varit aktiv här sedan november och lämnade ingen e-post...:)

"kostar pengar"? can not compute

Vilka program använder du på Windows kan du mejla länkar till miog på Nogger_@hotmail.com

Ursprungligen av wunderbaren:

Ja använder Windows, och har använt c:a 10 olika program för att göra om filmer till iPoden, och INGET av dom kan få med undertexterna (om man kopierar en DVD film till datorn), varför? Varför finns det inget program som gör detta? Jag ska snart byta till en Mac, finns det nåt program på Mac OSX?

JAg använder bla. Nero Recode, ImTOO DVD to iPod Converter 4, InterVideo iVideoToGo for iPod, Videora iPod Converter.

Finns det nån bild som man kan se hur undertexter blir med Handbrake i iPoden?!

  • Medlem
  • 2006-03-15 15:20

Om man ska rippa direkt från dvd kan man först använda dvdshrink och sen ett program som heter divxdvd ripper http://www.download.com/DivX-DVD-Ripper/3640-2140_4-10502220.html. Allt det är gratis och man kan få med undertexter

Vilka är säkra på program som man kan få med undertexter?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-07 15:50

Handbrake på ipod fugerar jättebra. och texten ser ut som just så som den gör på tv. dock är det ju lite smått men funkar. program till PC vet jag inte tyvärr.

Ok, jag har PC :/

Jaaa Tack Roddie

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 16:13

Ni kan även använda ett väldigt simpelt program som heter "Avi Recomp".
Med det är lätt att sätta till undertexter om man har en .avi-film eller något avsnitt av en serie som man vill ha textad.
Tar givetvis ett litet tag räkna med 2 h för ett serie-avsnitt, och det 6 h för en film.

1
Bevaka tråden