Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att få all film (internet, stream osv) till iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Låt mig tipsa om programmet Snapz pro X!!

Vad gör det?
Snapz pro X är ett program för att ta "bild" på skärmen, eller spela in det som händer på skärmen. Om du t.ex. har en fil som du hittat på internet, men som bara är en stream, så kan du alltså spela in den med detta program, för att sedan lägga den i din ipod Video! Mycket bra och universellt för att få det som händer på skärmen till en fil. Man väljer knappkombination, tex command+shift+2 (den vanliga för skärmavbildning) och sedan när man trycker det så kommer det upp, smidigt och bra. Det finns alltid igång, om man väljer det, så det går snabbt.

Funktioner?
Screen Capture (skärmavbildning, hela skärmen - ett fönster som är framme - en vald markering, det är din sak att avgöra.
Movie Capture (skärmavbildning med video, en vald markering - följ musen, ditt val.

Vad kostar det?
Detta programmet är helt ovärderligt, eller nja, det kostar $29.00 / $69.00 (pro) som blir i runda svängar 219,438 kr för enkla versionen och 522,11 kr för pro - men ta det lugnt, man behöver INTE köpa det!

Programmet fungerar bara till mac!

Tillverkarens hemsida och nerladdningsplats: http://www.ambrosiasw.com/utilities/snapzprox/

Hur får man in filmer i iPod

Tja!
Antagligen är det jag som är stupid men........hur för man över exempelvis en Windows Media(TM) Video File till iPod från en PC???

Ett kungarike till den som kan lotsa mig rätt.

Det var väll ett jävla jobbigt sätt att fånga stream.

Ursprungligen av Kompisen:

Det var väll ett jävla jobbigt sätt att fånga stream.

Hihi, ja kan tyckes, kommer du på ett annat enklare sätt för QT, Real och WMV, let me know.

Jag är typ knäpp men hur får man in Windows Media(TM) Video File,QT, Real och WMV till i ipod från pc

Ursprungligen av Olof i skogen:

hur för man över exempelvis en Windows Media(TM) Video File till iPod från en PC???

Ursprungligen av Nogger:

Jag är typ knäpp men hur får man in Windows Media(TM) Video File,QT, Real och WMV till i ipod från pc

som sagt...

Citat:

Programmet fungerar bara till mac!

...så här hittar ni tyvärr ingen hjälp, tyvärr!

1
Bevaka tråden