Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7" till ipod skärm

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man ansluta en sådan här skärm till ipoden å kolla på film med: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306514&cks=PLS

ska ha till bilen:)

Ja det borde det väl... Men kul med pixelfel.. men det borde funka rent tekniskt.. men kanske behövs någon omvandlare till svideo..

Lycka till

ingen som kan berätta mer? Skulle gärna vela ha en stor skärm, t.ex. på resa, i bilen, i stugan (finns iofs tv där), hm kom inte på nåt mer men ni fattar nog. Iaf, det finns olika skärmar t.ex. olika märken, olika uttag osv. vilka skulle funka att koppla till ipoden? Måste man ha omvandlare isf? Länka gärna till skärm och omvandlare:) någon som testat och kollat att det funkat?

väntar på svar:) piiiz

bra sagt, hjälp oss så vore de bra.. tack på förhand. //felix

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-06 16:00

så dåligt lär det väl inte bli. det blir ju hyffsat på en (stor) tv då lär det ju bli bättre på denna...

men fungerar de

De blir nog bra bild om bara de funkar, e de någon som vet vad som behövs??

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-06 17:06

en AV-kabel räcker väl. Kanske ett externt batteri om man vill kolla på lite filmer

Jag har en sådan här för att kolla filmer på tv, tror du den går att koppla in i den skärmen?

om den har sådant uttag så funkar det

smart

du e inte dum du. Men har den de då?
någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-08 23:10
Ursprungligen av FelixAB:

du e inte dum du. Men har den de då?
någon som vet?

Det kan nog bli svårt:(

Den har inga sådana portar på baksidan. Men om man skulle hitta ngt som skulle kunna koppla om
S-Video --->Någon slags S-VHS kontakt (port) med AVportar (röd, vit, gul)--->iPod AV-kabel--->iPod.
Så kan det ju kanske fungera.
Men man får nog krångla lite först:(

men av det jag läste på sidan så stod det ju:

2 x ingång för sammansatt video
1 x linjeingång för ljud
1 x hörlurar
1 x RGB-inmatning

Tänker jag helt fel eller är det inte RGB man vill ha?

hmm

var hittade du den bilden pite_jacke?? ska se om man hittar lite mer info.

Ursprungligen av FelixAB:

Kan man ansluta en sådan här skärm till ipoden å kolla på film med: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306514&cks=PLS

ska ha till bilen:)

Har köppt en sån skärm å satt i mammas audi..det funkar kalas,man måste köpa till 3st addptrar ch en av kabel för ca 130kr så fungerar det...den du får är i svart och inte silver,,mycket snyggare!..lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-09 23:37
Ursprungligen av Emil__:

Har köppt en sån skärm å satt i mammas audi..det funkar kalas,man måste köpa till 3st addptrar ch en av kabel för ca 130kr så fungerar det...den du får är i svart och inte silver,,mycket snyggare!..lycka till!

Coolt att det går!
Har du testat med en iPod Video?
/Mvh Jakob

bra

tror jag vet hur man kan koppla men en blid på hur du gjort emil_ vore perfekt. tack så mkt

bilder

(bilder på kablarna) tack

  • Medlem
  • 2006-02-10 16:21

det rä väl ganska givet att det går att koppla den till sin ipod.. med tanke påa tt man kan koppla ipoden till tvn är det säkert inga problem alls.. bara man har konverters till kablarna (ifall det behövs).. det som dock inte framgår i specen är hur man strömförsörjer den.. det lär nämligen vara ett större problem är videosignalen..

El

Jag tror att man får en Ström adapter till 230V, de va me en på en bild på deras hemsida. Eller har jag fel? om någon har köpt en skulle jag vara tacksamm om man skulle kunna få veta vad man får till?

Kan inte nån ta bild som kopplat den till skärmen

1
Bevaka tråden