Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dvd rippning

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hur gör man för att rippa dvd filmer till datorn , jag har dvd decrypter men vet inte hur man gör:confused:

  • Medlem
  • 2005-12-28 20:33
Ursprungligen av Jens53:

hur gör man för att rippa dvd filmer till datorn , jag har dvd decrypter men vet inte hur man gör:confused:

Följ guiden på videora, finns länk under video-faq på iPod Video-forumet.

det finns ett riktigt enkelt program för att rippa dvds till divx och xvid. AutoGK heter det och finns att ladda ner på www.doom9.org

  • Medlem
  • 2006-01-12 15:14

Har du mac så är Handbrake ytterst enkelt för at konvertera direkt från dvd till mp4 för ipod.. gratis också

Nån som vet om man kan rippa DVDs så man får med undertexter? Testat att ta med textfilerna i Decrypter men dom dyker ändå inte upp på den rippade filmen sen

Ursprungligen av jaargo:

Nån som vet om man kan rippa DVDs så man får med undertexter? Testat att ta med textfilerna i Decrypter men dom dyker ändå inte upp på den rippade filmen sen

Testa PQ DVD to iPod. Programmet är enkelt, bra och vald undertext kommer med.

När jag använder dvd-decrypter så blir filerna i .vob-format.
När jag sedan ska konvertera med videora kommer den till 100 % men står sedan och fortsätter konvertera och det blir aldrig klart...
Så min fråga är om någon vet ett gratisprogram som man kan konvertera .vob-filer med, eller, ännu bättre, kan tipsa om någon inställnig i videora elller dvd dvd decrypter som löser problemet.

  • Medlem
  • 2006-01-16 19:20
Ursprungligen av Marcus F:

När jag använder dvd-decrypter så blir filerna i .vob-format.
När jag sedan ska konvertera med videora kommer den till 100 % men står sedan och fortsätter konvertera och det blir aldrig klart...
Så min fråga är om någon vet ett gratisprogram som man kan konvertera .vob-filer med, eller, ännu bättre, kan tipsa om någon inställnig i videora elller dvd dvd decrypter som löser problemet.

Det är inget allvarligt problem med Videora, utan helt normalt. Procentstapeln kan tyvärr inte visa rätt procent.

För att veta hur lång tid det är kvar får du kolla på "processing" eller vad det står (ett värde i sekunder). Så många sekunder din film är i ska det värdet upp i, är din film t.ex. 90min ska värdet upp till 5400 (90*60).

Hoppas du fattar...:)

ok, då har jag litat för mkt på procentstapeln

om man ska använda dvd decrypter så ska de väl när man sätter i en dvd skiva komma upp om man vill spela dvd lr nåt sånt men de gör de inte för mig men om de kommer upp så ska man väl trycka på typ använd dvd decrypter eller nåt sånt.

Är det inte bara att dragga droppa filerna på DVD till datan?
Sen andvända itunes för sjävla konverteringen.

  • Medlem
  • 2006-02-05 16:00
Ursprungligen av Kompisen:

Är det inte bara att dragga droppa filerna på DVD till datan?
Sen andvända itunes för sjävla konverteringen.

Funkar inte om skivan är kopieringsskyddad....

Använd PQ DVD to iPod movie Converter. Rippa alla olika DVD direkt till .mp4. Med alla önskade undertexter.

Ursprungligen av bayero4:

Använd PQ DVD to iPod movie Converter. Rippa alla olika DVD direkt till .mp4. Med alla önskade undertexter.

funkar de på windows

  • Medlem
  • 2006-02-08 15:53
Ursprungligen av Jens53:

funkar de på windows

Det funkar på Windows, men har tidsbegränsning....att det ska vara så SVÅRT...:rolleyes:

Ja det gör det! Det är bara att söka på google och ladda ner..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Ja det gör det! Det är bara att söka på google och ladda ner..

men de kostar ju väl lr?

finns de inge annat program som inte kostar förutom dvd decrypter

  • Medlem
  • 2006-02-18 14:30
Ursprungligen av Jens53:

finns de inge annat program som inte kostar förutom dvd decrypter

DVD Shrink, nästan bättre.

1
Bevaka tråden