Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod vs. iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fråga är säkert ställd flera gånger tidigare och besvarad men nu kommer den igen....

formaterade C: installerade om Windows XP och alla andra prigram förra veckan och nu MÅSTE jag få iTuns "bibliotek" att innehålla samma som iPoden....

grejen är att jag har mer musik än som får plats på min 20Gb iPod... därför körde jag "Arkiv/Lägg till mapp i bibliotket.." varianten när jag ja in musiken på min iPod....

men hur gör jag nu??.. är det bara att bita i de sura äpplet och börja om eller finns det nått sätt att föra över det som finns på min iPod till bibliotek i iTunes... och jag menar inte mp3orna för dom finns ju redan på min HD...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-08 11:29

fattar inte:S vad är det du vill föra över från iPoden tii datorn?

kanske kan kalla det en playlist??..
fast de e de ju inte heller... de e de datorn synkar iPoden med...

fast skillnaden med alla andra som de verkar är att jag inte har all min musik på min pod....

sparade min iTuns katalog från mion gamla installation.. kanske finns nått där man kan flytta till den nya iTunes katalogen??...

mao... jag vill ha in informationen om vad som ligger på min iPod till iTunes...som de e nu kan jag ju inte lägga in nån ny musik på min pod utan att sitta i timmar och lägga till katalog för katalog....

  • Medlem
  • 2006-02-08 16:04

I min iTunes mapp (C:\doc. and settings\mina dokument\min musik\ iTunes) finns det en fil som heter "iTunes library" jag tror att det är den filen du behöver för att få tillbaka ditt gamla iTunesbibliotek.

Jag fattar inte vad som är det svåra med att s ö k a på forumet?!?
Här är en tråd om exakt samma sak iaf:

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=52733&highlight=ny+dator

söka är väl inget svårt.. de e att hitta det man söker som e svårt och de har jag fortfarande inte gjort....

vet att jag är lite dålig på att förklara men jag försöker en 3dje gång....

formaterade C:
installerade om Win XP och itunes mm.
nu vill jag kunna lägga in mer musik på min ipod men problemet är ju att Itunes är tomt....

mina uisikfiler liger på en annan disk än C: så de är INTE själva mp3 filerna jag vill flytta.....

kanske dax att inse att de bara är att borja lägga in allt igen i itunes...

Alltså, du har flyttat musikfilerna?
I "iTunes"-mappen(som oftast ligger under Min Musik) finns två filer - "iTunes Music Library" och "iTunes Library") dom vill du lägg på samma ställe som när du installerat om iTunes på datorn(vilket du väl har gjort om du formaterade C: (om du nu hade och har iTunes här?!?).
Om du inte sparade de två filerna innan formateringen är det dock kört.
Både länken jag postade här ovan och det Muppo här ovan skrev borde redan ha hjälpt dig.

Mitt tips är ju att ha alla musikfiler du vill ha i iTunes under en och samma mapp. När nåt nu hänt(formatering, crash av hårddisk, ny dator, nytt system) så behöver du bara dra in den mappen och allt lägger sig i samma ordning som innan, om du nu sparade de där library-filerna jag skrev om, samt ev de aac-konverterade filer(de som varit WMA-filer innan) som lägger sig i "ITunes Music"-mappen(som ligger i "iTunes-mappen" under Mina Dokument>Min Musik som vi diskuterade innan).

då e de bara att börja om då... sparade bara Itunes mappen och där hittar jag inga sådana filer.... ja ja.. då vet jag ju till nästa gång..... tack för all hjälp!!

1
Bevaka tråden