Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda utan att synka?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-09 14:04

Kan man ställa in en video iPod att endast ladda batteriet när man kopplar in den med USB till en dator? Om man är ute och far menar jag, och kommer förbi en USB-bestyckad dator och behöver ladda batteriet?

/mala

De e väl bara att plugga in podden i vilken dator som helst så börjas det ladda. Funkar finnemang för mig. Kopplade in den i min linuxburk på jobbet, å vips så börjades det ladda.

man får nog ha den på manuell synkning mot ipodbibliotek då

Finns inte Itunes på den dator man vill ladda Ipoden med så är det ingen fara. Men visst är manuell "synkning" bäst, då riskerar man ju inte att autosynka över musik man inte vill ha....

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-02-09 20:21

Jag behövde ladda min iPod rätt så akut, och då min egna dator var indisponibel, fick jag låna sambons.
Där finns inte iTunes installerat eller något... Nackdelen med detta var att efter att jag laddat den var iPoden tom.
Det tänkte jag ju såklart inte på när jag pluggade i den för att laddas :/

Tänkte iaf. låna denna tråd lite, om man ställer in att man ska synka manuellt... Då borde iPoden inte tömmas om man laddar den via en annan dator/laddar den via sin egen dator, eller har jag fått det helt om bakfoten?

Så din pod blev helt tom om du laddade den i en annan burk alltså? Det har inte hänt för mig. Man kanske ska passa sig ändå...

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-02-10 05:49

Ja, den tömdes helt..
Har du laddat din via en annan dator, om ja, vad gjorde du...? Hade du ställt in att den skulle synka manuellt..?

Hmmm, antagligen. Har den inställd på manuell synkning nu, men jag har fläppat lite framåtillbaka. Men antagligen så var den intälld på manuell synkning när jag dundrade in den här på jobbet.

  • Medlem
  • 2006-02-10 18:00

Okej, så det känns inte helt ofarligt då alltså att bara koppla in den i närmsta maskin vare sig den har iTunes installerat eller inte...En extern reseladdare kanske ändå är att föredra.

/mala

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-02-11 12:37

Jag håller nog med dig Mala, en reseladdare är nog en bra investering.

1
Bevaka tråden